پایش ایستگاه‌های گازی از راه دور

امکان پایش ایستگاه‌های گازی از راه دور در کشور فراهم شد

سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های گازی یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر ایجاد زمینه‌ای برای پایش جریان گاز، امکان مدیریت این ایستگاه‌ها از راه دور را فراهم کرده است.

حسین بابایی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه این شرکت کنسرسیومی از سه شرکت فنی و مهندسی است، گفت: سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های گازی از دستاوردهای این شرکت است که با هدف «پایش آنلاین اطلاعات ایستگاه‌های تقلیل فشار و کنترل میزان استفاده از این سوخت به‌ویژه در فصول سرد سال و زمان افزایش مصرف»، «پیشگیری از بحران‌های احتمالی» و همچنین «پایش استمرار جریان گاز» طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز از راه دور، علاوه بر افزایش دقت و نظارت در اندازه‌گیری گاز طبیعی، مدیریتی دقیق‌تر بر نحوه توزیع و مصرف گاز طبیعی صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام این شرکت، بابایی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها در هزینه‌های ناشی از اندازه‌گیری نادرست گاز طبیعی و نیروی انسانی صرفه جویی می‌شود، ادامه داد: ایستگاه‌های کرمان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قم، مازندران و ایلام به این سامانه مجهز شدند و این پروژه در برخی شهرها نیز در حال اجرا شدن است.

ایسنا

نوشته‌های مشابه