برق‌رسانی

برق‌رسانی به ۸۳ روستای کشور

رضا اردکانیان صبح امروز سه‌شنبه دستور افتتاح ۲۰ پروژه صنعت آب و برق در ۶ استان کشور را صادر کرد. از ۲۰ پروژه افتتاح شده ۶ پروژه در استان کرمانشاه، ۴ پروژه در استان گیلان، ۶ پروژه در دو استان آذربایجان شرقی و فارس، دو پروژه در استان بوشهر، یک پروژه در همدان و یک پروژه برق‌رسانی روستایی در ۱۷ استان کشور قرار دارد.

بر این اساس، ۶ پروژه صنعت آب و برق استان کرمانشاه شامل تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین، احداث و توسعه سه پست، ۴.۶ کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع و یک نیروگاه مقیاس کوچک ۸.۶ مگاواتی با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تلفات انرژی، بهبود تغذیه پست فوق توزیع، جبران افت ولتاژ شبکه و تامین برق مشترکان جدید افتتاح شد.

همچنین در استان گیلان ۴ پروژه برقی شامل افزایش ظرفیت دو پست “لشت‌نشا” و “لوشان”، توسعه پست “تره‌طول تالش” و احداث پست سیار “تولمات” با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در استان آذربایجان‌شرقی نیز سه پروژه صنعت برق شامل افزایش ظرفیت پست‌های “مرند۱”، “فارفارمرند” و “گلستان” با سرمایه‌گذاری ۳۶.۵ میلیارد تومان و در استان فارس اما دو پروژه افزایش ظرفیت برق در “داراب‌گرد” و “درودزن” و یک نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی در مجموع با اعتبار ۳۹.۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید، دو پروژه توسعه برق هم در استان بوشهر شامل توسعه پست بوشهر۲ و توسعه کلیدخانه پست رودحله با هدف تامین برق و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه و تامین برق مشترکان جدید به بهره‌برداری رسید.

در استان همدان نیز یک پروژه آبی شامل فاز اول طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان با اجرای ۳۸ کیلومتر خط انتقال و قابلیت تامین آب سالم و پایدار برای بیش از ۱۷۰ هزار نفر با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

همچنین با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو ۸۳ روستا در ۱۷ استان‌ کشور شامل اصفهان، آذربایجان‌شرقی و غربی، بوشهر، جنوب کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد برق‌رسانی شد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه