تابلو برق

تابلو برق ‌: محفظه‌ای است فلزی یا غیر فلزی که تجهیزات در آن نصب شده و ارتباط الکتریکی توسط هادی‌ها برقرار شده و محفظه آماده بهره برداری می‌شود.

تابلو برق به عنوان مجموعه‌ای که در آن یک یا چند وسیله قطع و وصل همراه با تجهیزات کنترل، اندازه گیری، حفاظتی، تنظیم کننده و … . به منظور ایجاد ارتباطات لازم بین آن‌ها و سایر تجهیزات خارج از تابلو وجود دارد، می‌باشد.

به طور کلی هرجا که بحث بهره برداری انرژی الکتریکی در تولید، انتقال و توزیع و تبدیل انرژی الکتریکی و کنترل تجهیزات مصرف کننده انرژی الکتریکی مطرح باشد، وجود تابلو‌ برق ضرورت می‌یابد.

اجزا یک تابلو برق : تجهیزات الکتریکی ، کنتاکتور ، بی متال ، انواع رله‌ها ، انواع کلید‌ها ، تجهیزات اندازه گیری ، ترانس جریان یا سی تی و ولتاژ یا پی تی ، بدنه ، ارتباطات

انواع تابلو‌های برق :

  • تابلوی اصلی : در پست برق و بطرف فشار ضعیف ترانس متصل است.
  • تابلوی نیمه اصلی : اینگونه تابلو ها‌ی برق بلوک ساختمانی یا قسمت مستقلی از مجموعه را توزیع و ازتابلوی اصلی تغذیه می‌شود.
  • تابلوی فرعی : برای توزیع و کنترل سیستم برق خاصی مانند موتور خانه – روشنایی و … به کار می‌رود و از تابلوی اصلی تغذیه می‌شود.

انواع تابلو برق شبکه توزیع برق :

تابلوهای فشار ضعیف

ایستاده (از نوع ریتال) و دیواری (توکار)

تابلوهای فشار ضعیف با بدنه استنلس استیل

تابلوهای ۲۰ کیلوولت سنتی و کمپکت

تابلوهای برق پست زمینی یا پست پدمانتد : این پست ها در معابر عمومی و در ارتفاع ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری از سطح زمین و بر روی فونداسیون های بتنی ساخته می شوند.

تابلو برق پست هوایی : پست های هوایی به دو دسته پست هوایی در انتهای خط هوایی و پست هوایی در وسط خط هوایی تقسیم می شوند که تفاوت آنها در محل و نحوه نصب برق گیرها می باشد.

مشخصات عمومی :

  • ولتاژ نامی: ۴۰۰ ولت
  • جریان نامی: از ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ آمپر
  • درجه حفاظت: از IP43تا IP54
  • انواع کلید فیوزهای قابل استفاده: معمولی، گردان و عمودی
اپلیکیشن سفارش کالای برق تجهیزات برق ترانس کابل تیر برق

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات، ثبت سفارش تجیزات و خدمات در اپلیکیشن مهرشیدنیرو