ثبت رکوردی تازه درخطوط لوله و انتقال فرآورده‌های نفتی

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: پارسال ۶۰ میلیارد تن کیلومتر و بیش از ۱۲۸ میلیارد لیتر مواد نفتی جابه‌جا شده است.

به نقل از وزارت نفت، سیدجعفر علیزاده دربندی با بیان اینکه به موازات تغییرات مصرف فرآورده‌ها در کل کشور و همچنین تولید پالایشگاه‌ها، افزایش ظرفیت انتقال نیز ضروری است، گفت: برای رسیدن به این هدف، مراکز انتقال نفت توسعه چشمگیری داشته‌اند، راهکارهای نوین عملیاتی برای انتقال فرآورده در مواقع اضطراری اندیشیده شده و آموزش نیروی انسانی نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بخش اعظم این حجم انتقال افزوده شده برای بخش‌های توسعه‌ای بوده و بخشی از راهکارهای فرآیندی با تولید و ابتکارات انجام شده است، برای نمونه امکان استفاده از مواد روان‌کننده و تزریق به خطوط، افزایش ظرفیت بهره‌برداری بیش از ظرفیت طراحی خط را در پی داشته است.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به شرایط بحرانی و ویژه پارسال صنعت انتقال تأکید کرد: با توجه به اینکه خطوط لوله نفت در همه کشور گستردگی دارند، بارندگی‌های سیل‌آسای ابتدای سال ۹۸ فعالیت‌های ما را تحت تأثیر قرار داد، اما با کمترین توقف و خسارت و همچنین عملکرد سریع و دقیق همکاران از این بحران با سربلندی عبور کردیم و رکورد بی‌سابقه انتقال مواد نفتی نیز به نام شرکت ثبت شد.

علیزاده دربندی انتقال ایمن و پایدار را هدف و رسالت اصلی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران عنوان کرد و گفت: همه این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده که تحریم‌های ظالمانه کشور در سال‌های گذشته شامل حال این صنعت نیز شده است، اما از ابتدا برای خودکفایی اقدام شده است و در تولید تجهیزات، ماشین‌آلات و لوازمی که پیش‌تر از خارج وارد می‌شد با کمک و مشارکت تولیدکنندگان داخلی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتیم.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه