جزئیات سهمیه کارت‌ سوخت های جدید و المثنی

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه کارت‌ سوخت مفقودی، در کارت سوخت المثنی حفظ می‌شود.

به نقل از صدا و سیما، فاطمه‌کاهی درباره افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند و در خواست کارت المثنی دارند، اظهار داشت: سهمیه کارت سوخت این دسته از افراد در صورتی که هنگام مفقودی مورد سو استفاده قرار نگرفته باشد حفظ می‌شود.

وی درباره صدور کارت‌های سوخت جدید نیز گفت: افرادی که کارت‌ سوخت ندارند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و از زمانی که کارت برای فرد صادر شود سهمیه سوخت نیز به آن تعلق می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بابیان اینکه هرزمان که کارت سوخت صادر شود، سهمیه سوخت همان ماه در کارت سوخت لحاظ خواهد شد، گفت: حتی اگر درآخرین روز یک ماه کارت‌ سوخت متقاضی صادر شود، سهمیه کامل آن ماه در کارت سوخت لحاظ می‌شود، بنابراین تمامی کارت‌های جدید صادر شده دست کم سهمیه یک ماه را در خود ذخیره دارند.

وی با بیان اینکه ملاک محاسبه سهمیه سوخت کارت‌های جدید، تاریخ صدور آن است نه زمان درخواست متقاضی گفت: به طور مثال اگر فردی در بهمن ماه درخواست کارت سوخت بدهد و در اسفند ماه کارت برای وی صادر شود، سهمیه سوخت آن شخص از زمان صدورکارت یعنی اسفند ماه شارژ می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: حداکثر زمان صدور کارت سوخت از هنگام تقاضا ده روز است، اما ممکن است فرآیند تحویل به پست و ارسال آن طولانی‌تر شود.

کاهی‌درباره صدور کارت‌های سوخت المثنی نیز با یاد آوری این نکته که لازم است افراد در نگهداری کارت سوخت خود دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی مالک خودرو تقاضای کارت‌ سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای آن فرد صادر می‌شود و این مسئله هیچ محدودیتی ندارد.

طبق اعلام سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است، زیرا افراد سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی و کارت بانکی و کلاهبرداری از هموطنان و سو استفاده‌های احتمالی اقدام به ایجاد سایت‌های غیرمجاز کرده‌اند؛ بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده اند، می‌توانند خود یا وکیل قانونی‌شان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

کاهی‌با بیان اینکه حذف رمز کارت سوخت نیز در نواحی شرکت ملی پخش قابل انجام است گفت: متقاضیان در صورتی که در این باره سوال داشته باشند، می‌توانند به پورتال این شرکت با آدرس WWW.NIOPDC.IR مراجعه یا با شماره پاسخگویی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه