شرکت‌های توزیع از افزایش قیمت تمام شده طرح‌ها جلوگیری کنند

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: شرکت‌های توزیع با اقدامات نوآورانه، هزینه‌های جاری را مدیریت و از افزایش هزینه تمام شده طرح‌ها که افزایش قیمت خدمات برق را به همراه دارد، جلوگیری کنند.

به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی مهر، با اشاره به شتاب گرفتن تحولات اقتصادی در دنیا، همسو شدن شرکت‌های توزیع با این تحولات را حائز اهمیت دانست و گفت: شرکت‌های توزیع به عنوان یک بنگاه اقتصادی با مطالبات جامعه سروکار دارند و باید تلاش کنیم ضمن حفظ قیمت منطقی برق، از افزایش ناگهانی قیمت که متناسب با سایر کالاها و خدمات اتفاق می‌افتد، جلوگیری شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر دستیابی شرکت‌های توزیع به این هدف را مستلزم ۲ راهکار عنوان کرد که نخست مدیریت هزینه‌ها و دوم کاهش هزینه تمام شده طرح‌ها در شرکت‌های توزیع است و لازم است برای تحقق این هدف که از سال گذشته آغاز شده، با اقدامات نوآورانه از افزایش هزینه‌های جاری جلوگیری شود.

این مقام مسؤول یکی از اقدامات توانیر در این راستا را اجرای طرح قبض سبز عنوان کرد که منافع متعددی را به لحاظ کاهش هزینه‌ها، حفظ محیط زیست، کاهش ترددها و غیره در پی داشته و از دید بنگاه اقتصادی توزیع، نیاز به ۴ هزار نفر نیرو در بخش قرائت کنتور را برطرف ساخت و صنعت برق با توجه به مسئولیت اجتماعی و تعهدی که به معیشت همکاران دارد، این ظرفیت را در جهت کاهش نیاز شرکت‌ها به نیروی انسانی طی سال‌های آتی به‌کار می‌گیرد که همسو با هدف کاهش هزینه‌های جاری است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر مشابه این اقدام در طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات و ۱۲۱ را امکانپذیر و با آزادسازی ۲۵۰۰ نفر ظرفیت نیروی انسانی همراه دانست و افزود: این طرح و طرح‌های مشابه دیگر که هزینه‌های جاری را هدف گرفته، از سوی شرکت‌های توزیع در کوتاه مدت قابل انجام است.

وی کاهش ۲۲۰ میلیارد تومانی قیمت ۲ مناقصه را از دستاوردها در بخش کاهش هزینه تمام شده طرح‌ها دانست و ادامه داد: باید به تغییرات فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در بخش توزیع سرعت ببخشیم، و با توجه به تجربه جهانی، این بخش می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را در شرکت‌های توزیع ایجاد کند.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه