مصرف‌کنندگان بزرگ برق مکلف به کاهش ۱۰ درصدی مصرف شدند

شرکت برق منطقه ای تهران از مصرف‌کنندگان بزرگ برق مثل کارخانجات خودروسازی، فولادی‌ها و سیمانی‌ها خواست مصرف برق خود را ۱۰ درصد کاهش دهند تا در مصرف سوخت نیروگاه ها صرفه جویی شود.

به نقل از وزارت نیرو، شرکت برق منطقه‌ای تهران، بر اساس ابلاغ شرکت توانیر مبنی بر محدودیت‌های ایجاد شده در تأمین سوخت نیروگاه‌های کشور در طول زمستان امسال و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تأمین برق شبکه سراسری، طی نامه‌ای از مشترکان فوق توزیع خود خواست با کاهش حداقل ۱۰ درصدی انرژی مصرفی روزانه خود به صورت شناور در این امر ضروری همکاری کنند.

بختیار ظهوری زنگنه، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای تهران بر همین اساس طی نامه‌ای از مشترکان بزرگ این شرکت از جمله صنایع بزرگ فولاد، سیمان، خودروسازی و … به عنوان مراکز عمده مصرف انرژی، ضرورت مدیریت و کاهش بار مصرفی خویش در طول زمستان سال جاری را خواستار شد.

در این نامه آمده است: مشترکان یاد شده به منظور کاهش حداقل ۱۰ درصدی انرژی مصرفی روزانه خود در طول هر یک از روزهای دی ماه سال جاری و به صورت شناور بر اساس جدول ارسالی اقدام کنند. نتایج همکاری مشترکان به شرکت توانیر ارسال می‌شود و پاداش در نظر گرفته شده همکاری در این طرح نیز محاسبه و متعاقباً پرداخت خواهد شد.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه