دانش‌بنیان

معرفی ۲۷ کالای دانش‌بنیان «تولیدِ بار اول » در حوزه انرژی های نو

یک مقام مسئول از معرفی ۲۷ کالا با ویژگی «تولید بار اول» در صنعت «آب و برق»، در قالب قراردادهای خرید تولید بار اول محصولات دانش‌بنیان به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر رجلی نوده، مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب ضمن تاکید بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه «صنایع آب و برق» گفت: این شرکت، با شناسایی ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در صنعت «آب و برق» در سطح کشور و با هدف توسعه صنایع مذکور، در راستای اجرای سیاست حمایتی خود حدود ۲۷ کالای دانش‌بنیان را با شاخص «تولید بار اول» در صنایع «آب، برق و آبفا» مورد حمایت، جهت حضور در بازار داخلی و خارجی قرار داده است.

وی افزود: شرکت‌های تولید کننده این محصولات دانش بنیانی در قالب قراردادهای خرید تولید بار اول، محصولات خود را به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند. این کالاها توسط «صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری»، به یکی از روش‌های تسهیلات مالی، در قالب «وام بلاعوض»، «وام کم بهره» و «لیزینگ خرید محصولات» مورد حمایت قرار می‌گیرند. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع آب و برق به‌ویژه با شاخص «تولید باراولی» با رفع موانع و تقویت اقدامات حمایتی، گسترده‌تر شده و شاهد تحقق شعار امسال در عرصه داخلی و خارجی باشیم.

به گزارش وزارت نیرو، ظهور فناوری‌های جدید در حوزه‌های تخصصی علاوه بر کمک به حل مسائل و مشکلات کشور باعث ایجاد اعتماد به نفس در جامعه جوان و تأثیرگذاری آنها در راهبردهای کشور شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان متولیان تولید فناوری به رقابت‌های اقتصادی ورود پیدا کرده‌اند. شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)، نیز در راستای اجرای اهداف از پیش تعریف شده خود شامل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل و توسعه صادرات و همچنین به منظور عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری، مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، حمایت از واحدهای تحقیقاتی – پژوهشی در صنایع آب و برق در کشور را سرفصل فعالیت‌های خود قرار داده و اقدام به توسعه آن کرده است.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه