انرژی‌های تجدیدپذیر

هند ۱۵۰ میلیارد دلار در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند

گائوراو سینگال، مدیر بانک آو آمریکای هند، می‌گوید صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر هند تا سال ۲۰۳۰ شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد بود.

به نقل از راشاتودی، گائوراو سینگال، مدیر بانک آو آمریکای هند، می‌گوید صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر هند تا سال ۲۰۳۰ شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد بود.

آقای سینگال می‌گوید: این سرمایه‌گذاری‌ها طی توافقاتی انجام خواهد شد که غول‌های انرژی هند در آنها مشارکت دارند.

خبرگزاری بلومبرگ با انتشار این سخنان در گزارشی از فروش بخش تجارت انرژی‌های تجدیدپذیر گروه سافت‌بانک به «ادانی گرین انرژی» هند به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار خبر داد.

شرکت ادانی اعلام کرده است این توافق باعث خواهد شد تا این شرکت زودتر به سطح هدف تولید ۲۵ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر دست پیدا کند.

ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر هند در دهه گذشته به شدت رشد کرده است و از ۲۰ گیگاوات انرژی حاصل از مزارع خورشیدی به ۹۶ گیگاوات انرژی خورشیدی، بادی، توربین‌های کوچک آبی و سوخت‌های زیستی، ارتقا یافته است.

اگر ظرفیت توربین‌های آبی مقیاس بزرگ را هم به این مقادیر اضافه کنیم کل انرژی‌های تجدیدپذیر تولید شده در هند به ۱۴۲ گیگاوات خواهد رسید که معادل ۳۷ درصد کل ظرفیت تولید برق هند است.

در عین حال باید توجه کرد که هند ۹ درصد تقاضای برق کشورهای در حال توسعه جهان را به خود اختصاص داده و ۲۰ درصد رشد تقاضای این کشورها در آینده را نیز در اختیار خواهد داشت.

مهر

نوشته‌های مشابه