تدوین برنامه افزایش راندمان نیروگاه‌ های کشور

وزیر نیرو با اشاره به تدوین برنامه افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور گفت: برای جبران ۲۰۰ ساعت پیک تابستان، سالانه هزار میلیارد تومان باید هزینه کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به اینکه باید هزینه های میلیادری تامین مصرف برق در تابستان را کاهش دهیم، اظهار داشت: برای جبران ۲۰۰ ساعت پیک تابستان، سالانه هزار میلیارد تومان باید هزینه شود، باید از این عبور کرده و سعی کنیم به جای هزینه‌های کلان به سمت مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف حرکت کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: در خصوص افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور نیز برنامه تفصیلی خوبی توسط معاونت برق و انرژی تهیه شده که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم از میزان مصرف برق در تابستان کاسته و اقتصاد برق را به یک سامان دهی حداقلی برسانیم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به میزان تامین آب شهرها و روستاهای کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۹۹ درصد از شهرهای کشور و بخش قابل توجهی از روستاها به آب شرب سالم دسترسی دارند.

اردکانیان تاکید کرد: عمده مشکل ما به بخش فاضلاب و استفاده از این منبع ارزشمند برای جبران بخشی از کاستی‌های خود به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی باز می‌گردد که امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه گذار و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در این بخش نیز به یک حد قابل قبولی برسیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر میزان پساب تولید شده در بخش شرب و صنعتی حدود ۴.۳ دهم میلیارد مترمکعب است که تنها ۱.۲ دهم میلیارد مترمکعب آن تصفیه می‌شود.

نوشته‌های مشابه