تعرفه برق سال ۱۴۰۰

تعرفه آب و برق برای مشترکانی که الگو را رعایت می‌کنند، ۷ درصد و برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند ۱۶ درصد افزایش یافته است. اگر مشترکان پرمصرف بتوانند تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰، از جمع مشترکان پرمصرف خارج شوند، مشمول افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق نخواهند شد.

حدود ۸۲ درصد از مشترکان بخش خانگی در مناطق عادی کشور و ۱۸ درصد مابقی در ۴ منطقه گرمسیر ۱، گرمسیر ۲، گرمسیر ۳ و گرمسیر ۴ ساکن هستند.
برای ماه‌های گرم سال الگوی کم‌مصرفی برای مناطق عادی ۱۰۰ کیلووات ساعت، برای مناطق گرمسیر بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های غیر گرم، الگوی کم‌مصرفی برای همه مناطق کشور ۸۰ کیلووات ساعت است. برای آن دسته از مصرف کنندگانی که تا سقف الگوی کم‌مصرفی، مصرف برق در هر ماه داشته باشند، در طرح برق امید، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی در بهای برق و درواقع مشمول برق رایگان خواهند شد.
اگر مشترکان پرمصرف بتوانند تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰، از جمع مشترکان پرمصرف خارج شوند، مشمول افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق نخواهند شد، اما اگر با شروع اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ همچنان پرمصرف باقی بمانند، علاوه بر افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برق پرمصرف‌ها در سال آینده، مشمول افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مازاد بر آن هم خواهند شد.
تعرفه آب و برق برای مشترکانی که الگو را رعایت می‌کنند، ۷ درصد و برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند ۱۶ درصد افزایش یافته است. مصوبه هیات وزیران مربوط به امسال نیست و از سال ۱۳۹۷ وجود دارد که بر اساس آن تعرفه آب و برق از اول اردیبهشت فارغ از میزان تورم، برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند معادل ۷ درصد افزایش یابد. وی افزود: در همان مصوبه ذکر شده بود افرادی که میزان مصرف آن‌ها بیش از الگو تعریف شده است، مشمول ۱۶درصد افزایش تعرفه خواهند شد و برنامه دیگری در این رابطه وجود ندارد.
قیمت برق صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحد‌های پالایشگاهی و پتروشیمی براساس تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۰ از تعرفه ۸۰ تومانی برای هر کیلووات ساعت به ۳۰۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته‌های مشابه