آغاز عملیات احداث خط لوله فرآورده نفتی بندرعباس – مهرآران

مجری طرح احداث خط لوله فرآورده بندرعباس – مهرآران از آغاز عملیات اجرایی این پروژه به عنوان بخشی از خط لوله ۲۶ اینچ در حال احداث بندرعباس – سیرجان – رفسنجان خبر داد.

به نقل از وزارت نفت، علی خانی‌پور در این باره گفت: با گذشت دو ماه و نیم از آغاز عملیات اجرایی طرح احداث خط لوله فرآورده نفتی گستره بندرعباس تا مهرآران، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری به منظور مسیرسازی اجرای خط انجام شده است که باتوجه به برنامه‌ریزی انجام شده و پیش‌بینی‌های لازم با افزایش ماشین‌آلات سنگین در ماه‌های آتی، تمامی مسیرسازی این خط به طول تقریبی ۲۵۰ کیلومتر تا پایان سال آتی به پایان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی فازهای جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس و افزایش تولید فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه، احداث خط لوله ۲۶ اینچ فرآورده بندرعباس – سیرجان – رفسنجان به همراه مجموعه تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های مسیر با ظرفیت انتقال ۳۰۰ هزار بشکه در روز به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران ابلاغ شد.

مجری طرح احداث خط لوله فرآورده بندرعباس – مهرآران تاکید کرد: بخش عمده‌ای از خط لوله جدید در مجاورت خط لوله در حال بهره‌برداری انتقال بنزین تولیدی پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس و همچنین خط انتقال سراسری گاز احداث می‌شود، لذا اجرای ایمن و بدون حادثه این خط اولویت اصلی عوامل طرح محسوب می‌شود.

خانی‌پور تصریح کرد: با توجه به همزمانی شیوع ویروس کرونا با آغاز عملیات اجرایی این طرح، با رعایت و اعمال پروتکل‌های بهداشتی، حداقل تأثیرگذاری ممکن در همه فعالیت‌های مهندسی و اجرایی طرح محقق شده است، به گونه‌ای که سه ماه پس از آغاز طرح، صحه‌گذاری مدارک مهندسی به پایان رسید و دیگر فعالیت‌های مهندسی، خرید و عملیات ساختمان و نصب نیز از رشد مطلوبی برخوردار بوده و مطابق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

وی گفت: طرح احداث خط لوله لوله ۲۶ اینچ فرآورده بندرعباس – سیرجان – رفسنجان به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مطرح بوده که منابع مالی آن به طور کامل تأمین شده و امیدواریم عملیات اجرایی آن طبق برنامه زمان‌بندی اجرایی شود.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه