ادعای آلوده بودن آب شرب روستاهای هشترود به آرسنیک - مهرشید نیرو •

ادعای آلوده بودن آب شرب روستاهای هشترود به آرسنیک

نماینده مردم هشترود در مجلس ادعا کرد که آب شرب روستاهای هشترود آلوده به آرسنیک است.

 سید حمزه امینی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن نزدیک بودن دهه فجر گفت: شعار “برادری، برابری، حکومت عدل علی” یکی از شعارهای آن زمان بود. در سایه این حکومت خدمات ارزشمندی به اقصی نقاط کشورمان داده شده است. مردم قدردان و قدرشناس نعمت‌ها هستند اما گلایه و نارضایتی مردم از ناعدالتی اجتماعی است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: در این جامعه، غنی روز به روز غنی‌تر و فقیر روز به روز فقیرتر می‌شود. این ضعف مدیریت بعضی از دولت‌ها است که جرأت “نه” گفتن به اطرافیان خودشان ندارند و زیر چتر حمایت برخی از سران بیت‌المال را غارت می‌کنند.

امینی ضمن درخواست از رئیس‌جمهور برای عمل به شعار انتخاباتی‌ِ “مبارزه با فساد” گفت: فشار بی امان بانک‌ها، آرامش بدهکاران بانکی – نه بدهکاران کلان – را بر هم زده است.

ضرورت بخشودگی سود وام‌های کشاورزان و مهلت سه ساله برای بازپرداخت آنها

نماینده مردم هشترود درباره خشکسالی حوزه انتخابیه‌اش گفت: تنها منبع درآمد مردم این منطقه کشاورزی است. این مسئله باعث شده همشهری‌ها بدهی‌های بانکی‌شان را تسویه نکنند. از دولت مردمی درخواست می‌شود که در اسرع وقت نسبت به بخشودگی سود و جرایم وام‌های بانکی به ویژه وام‌های کشاورزی اقدام کرده و حداقل سه سال برای بازپرداخت وام های کشاورزی مهلت داده شود.

ادعای آلودگی آب شرب هشترود به آرسنیک

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره کمبود آب شرب در روستاهای شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش هشدار و مدعی شد: وجود آرسنیک (۱) در آب شرب شهر هشترود سلامت مردم شهرها را تهدید می‌کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس درباره بازنشستگان و معلمان گفت: بازنشستگان عزیز سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی ما هستند که یک عمر با عزت و احترام زندگی کردند.جامعه  از وجود با برکت‌شان بهره‌مند شده و می‌شوند. از دولت و مجلس انقلابی می‌خواهم که  نسبت به دائمی کرد قانون همسان سازی حقوق این سرمایه های ارزشمند اقدام عاجل کنند. معلمان در انتظار قانون رتبه‌بندی نشسته‌اند و اکنون در صحن علنی مجلس قانون به تصویب رسیده است انتظار می‌رود دولت نسبت به اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان زحمتکش سریعا اقدام کند.

نماینده مردم هشترود در مجلس از وزیر اقتصاد خواست که به ویژه در مورد وام ازدواج جوانان، ضمانت‌های بانکی اسناد املاک روستاها را به جای ضامن کارمند قبول کند.

(۱) شبه فلز سمی معروفی است که به سه شکل زرد، سیاه و خاکستری یافت می‌شود. آرسنیک و ترکیبات آن به‌عنوان آفت کش بکار می‌روند: علف‌کش، حشره‌کش و آلیاژهای مختلف.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه