امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه تولید برق حرارتی عملیاتی می‌شود

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: تا پایان امسال در قالب پویش #هر هفته الف ب_ایران ۲۱ پروژه بزرگ صنعت تولید برق حرارتی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

محسن طرزطلب امروز در مراسم تقدیر از دست اندرکاران و فعالان پویش #هرهفته الف ب_ایران اظهار کرد: برای پیک تابستان امسال ۱۴ پروژه در حوزه تولید برق حرارتی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی شده است که این طرح‌ها حدود ۱۳۰۰مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان امسال هفت پروژه بزرگ دیگر با ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: بر همین اساس تا انتهای سال جهش تولید حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه تولید برق حرارتی به سرانجام خواهد رسید.

طرزطلب حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های صنعت برق حرارتی در پویش #هر هفته الف ب_ایران را بالغ بر ۲.۵ میلیارد یورو برشمرد و افزود: در بخش سازوکاری پویش نیز ۱۰ برنامه طراحی شده بود که از این تعداد چهار پروژه عملیاتی شده و تا پایان سال نیز شش پروژه باقی‌مانده نیز نهایی خواهد شد تا بتوانیم به شکل کامل به تعهدات این بخش عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با بیان اینکه میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای سال تا نیمه آذرماه از مرز ۲۳۳ هزار گیگاوات ساعت گذشته است، گفت: از نیمه دوم شهریورماه تاکنون همزمان با پایان پیک مصرف برق در کشور بیش از ۳۸ هزار مگاوات برنامه تعمیرات دوره‌ای و اساسی نیروگاه‌های حرارتی کشور انجام شده است.

ایسنا

نوشته‌های مشابه