شرکت شورون، صادرات گاز طبیعی از طریق خط لوله زیردریایی بزرگ میان رژیم صهیونیستی و مصر را متوقف کرد و به عرضه گاز از طریق مسیر اردن ادامه داد.

انتقال گاز از خط لوله بین رژیم صهیونیستی و مصر متوقف شد

شرکت شورون، صادرات گاز طبیعی از طریق خط لوله زیردریایی بزرگ میان رژیم صهیونیستی و مصر را متوقف کرد و به عرضه گاز از طریق مسیر اردن ادامه داد.

تصمیم برای توقف صادرات از خط لوله گاز مدیترانه شرقی (EMG)، به دنبال تشدید درگیری میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی در نوار غزه، گرفته شد.

یک سخنگوی شورون گفت: به دنبال دستور وزارت انرژی رژیم صهیونیستی برای تعطیلی تولید سکوی گازی تامار و وضعیت امنیتی در جنوب سرزمین‌های اشغالی، تمامی صادرات به مصر، از طریق خط لوله فجر (FAJR)، انجام خواهد شد.

خط لوله EMG از شهر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع در ۱۰ کیلومتری شمال غزه، تا العریش در مصر امتداد دارد. این خط لوله ۹۰ کیلومتری، لینک اصلی بین میدان گازی فراساحلی لویاتان و مصر است. کنسرسیوم لویاتان شامل شورون (اداره کننده این میدان) و شرکت‌های اسرائیلی نیو مِد انرژی و راشیو انرژی است.

وزارت انرژی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به رویترز تائید کرد: شرکت شورون درخواست کرده است صادرات گاز از مسیر جایگزین خط لوله عربی انجام شود که لویاتان را به اردن و مصر متصل می‌کند.

رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته جاری، سه روز پس از آغاز درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطینی و نیروهای این رژیم، تولید سکوی گازی تامار را در سواحل جنوبی سرزمین‌های اشغالی به حالت تعلیق درآورد.

در این بین، منابع صنعت انرژی اظهار کردند: میزان گاز صادر شده از میدان لویاتان به مصر، اندکی کاهش پیدا کرده زیرا عرضه به بازار داخلی، اولویت دارد اما همچنان نزدیک به سهمیه تعیین شده است.

به گفته منابع آگاه، لویاتان تحت توافق فروش، چند هفته است که حجم بالاتری گاز به مصر صادر کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، یک منبع آگاه گفت: هر مولکولی که صادر می‌کنیم ابتدا چک می‌کنیم که در بازار خودمان نیاز نباشد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه