بسته‌های سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی ایران آماده است - مهرشید نیرو

بسته‌های سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی ایران آماده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فراهم بودن بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.

 مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت ۹۰ میلیون تنی کنونی صنعت پتروشیمی کشور با تکیه بر توان متخصصان و دانشمندان و فعالان این صنعت تا ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد با این تفاوت که محصولاتی که تولید خواهند شد در ادامه زنجیره ارزش خواهند بود و ارزش افزوده چند برابری ایجاد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی امروز بر قله افتخار نشسته است و صنعتی ارزش‌آفرین و بدون ریسک است و افزود: برای توسعه و ساخت واحدهای جدید پتروشیمی نیاز به نوآوری پژوهشگران و متخصصان است و دعوت می‌کنم از همه سرمایه‌گذاران، دانشمندان و علاقمندان توانمند که به یاری این صنعت بیایند زیرا این صنعت میراثی ماندگار برای آیندگان است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند به فراخور نیاز از این بسته‌ها استفاده کنند.

شاهمیرزایی همچنین از همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های فعال صنعت پتروشیمی دعوت کرد که با همکاری هم قدم‌های نهایی برای بومی‌سازی این صنعت را در سال‌های آینده برداریم، هنوز بخشی از کالاها، فرآیندها و نیازمندی‌های صنعت پتروشیمی داخلی‌سازی نشده است که توقع داریم از همه افراد این حوزه وارد عمل شوند.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه