تجدیدپذیرها

تجدیدپذیرها چقدر برق تولید کردند؟

بر اساس آخرین آمار میزان برق تولید شده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور و بهره‌وری برق طی اسفند سال گذشته به حدود ۸۹ میلیون کیلووات ساعت رسید.

آخرین وضعیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اسفندماه ۹۹ نشان‌دهنده صرفه‌جویی ۱۹ میلیون لیتری در مصرف آب است. همچنین در این مدت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه‌جویی معادل ۲۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بر داشته و توانسته مانع از انتشار ۵۷ هزارتن گاز گلخانه‌ای شود. همچنین استفاده از این نوع انرژی‌ مانع از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان ۰.۴ هزار تن شده است.

سهم انواع نیروگاه‌های انرژی‌ تجدیدپذیر در اسفندماه به عدد ۹۲۰ هزار و ۲۶۰ مگاوات برق رسید که در این بین سهم نیروگاه‌های بادی ۳۱۷ مگاوات، نیروگاه‌های خورشیدی ۴۵۲.۷۵ مگاوات، نیروگاه‌های زیست توده ۱۰.۵۶ مگاوات، نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک ۱۰۵.۶۵ مگاوات و سهم بازیافت تلفات‌ حرارتی ۱۵.۱ مگاوات بوده است.

بر اساس این گزارش، با استقبال خوب سرمایه‌گذاران تاکنون ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با مجموع ظرفیت ۶۹ هزار و ۳۲۰ کیلووات در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

این گزارش حاکی است، بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۹ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، ۳۴ درصد از نوع بادی، ۱۲ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، یک درصد از نوع زیست توده، ۲ درصد بازیافت حرارتی و ۲ درصد توربین‌های انبساطی است.

ایسنا

نوشته‌های مشابه