تزریق بیش از ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز پارس جنوبی به شبکه کشور - مهرشید نیرو

تزریق بیش از ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز پارس جنوبی به شبکه کشور

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز به خط لوله سراسری کشور تزریق شده است.

احمد باهوش اظهار کرد: با توجه به ورود موج سرمای تازه از ابتدای هفته و افزایش مصرف گاز در کشور، از پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی طی ۱۰ روز گذشته از دی‌ماه، بیش از ۵ هزار و ۵۹۶ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق شد.

وی با بیان اینکه تولید پایدار گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی، گرمابخش منازل هموطنان است، افزود: کارکنان و متخصصان پالایشگاه‌های مجتمع در گرمای بیش از ۴۵ درجه‌ در ماه‌های گرم سال همراه با رطوبت و شرجی، عملیات تعمیرات اساسی را با موفقیت تکمیل و پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی را برای آرامش و آسایش هموطنان به‌منظور عبور از روزهای سرد سال آماده کردند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: در روز دهم دی‌ماه بیش از ۵۶۲ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شد و متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با همه توان و به‌صورت شبانه‌روزی برای تولید پایدار گاز گام برمی‌دارند.

باهوش با اشاره به اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی هم‌اکنون با تأمین بیش از ۷۵ درصد گاز کشور به پایتخت بزرگ تأمین گاز تبدیل شده است، گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان، دانش بومی و اقدام‌های شاخص و نوآورانه در حوزه استفاده از اقلام راهبردی و کلیدی ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان میان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت رتبه برتر را به دست آورده و توانسته است بیش از ۵۰ درصد قطعات و تجهیزات ساخت داخل را در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه استفاده کند.

وی به مقدار تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی در ۹ ماه امسال اشاره و اظهار کرد: با تلاش، خرد جمعی و کار گروهی متخصصان و کارکنان در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه، از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین در بازدید مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت از این مجتمع گفت: بسیار خوشحالیم که مدیران ارشد حوزه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در جمع کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی حضور یافته‌اند و برای رفع مسائل و مشکلات این مجتمع بزرگ گام‌های بلندی برداشته‌اند.

باهوش افزود: در حوزه مسائل مالیاتی و حداقل کردن مالیات نیروی رسمی و دیگر موارد، اقدام‌هایی شایسته‌ انجام شده و امیدواریم با همت و تلاش مدیران ارشد حوزه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت این مسیر تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: نیروهای فنی غیررسمی مجتمع گاز پارس جنوبی در آینده نزدیک و با دستور و مجوز رسمی وزیر نفت، افراد فنی در زمینه‌های تعمیرات، بهره‌برداری، بازرسی و اچ‌اس‌ئی در مجتمع گاز پارس جنوبی پس از انجام مراحل قانونی جذب خواهند شد که امیدواریم این مهم در مسیر تولید پایدار گاز و چرخش اقتصادی کشور مؤثر باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات‌ در منطقه پارس جنوبی اظهار کرد: از دستاوردهای نو، شاخص و باکیفیت محصولات سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی استقبال می‌کنیم.

باهوش در حاشیه‌ بازدید از توانمندی و دستاوردهای مهم شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این نمایشگاه گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی در سایه توانمندی و دستاوردهای شاخص شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانسته است بیش از ۷۵ درصد از گاز کشور و محصولات بسیار مهم و راهبردی را تولید کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند با شناسایی دقیق نیازهای‌ پایه و پیشرفته حوزه فناوری اطلاعات پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی نقش کلیدی در شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشند.
مدیرعامل مجتمع گاز پارسجنوبی اعلام کرد: برگزاری چنین رویداد و برپایی نمایشگاه‌هایی در حوزه توانمندی و دستاوردهای شاخص شرکت‌های دانش‌بنیان در قطب انرژی کشور آثاری بسیار مثبت و راهگشا برای گسترش و ایجاد ارتباط و همکاری میان سازندگان ایرانی و شرکت‌های مستقر در منطقه دارد.

باهوش اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی تمام‌قد در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان برای توانمندی، رشد و شکوفایی سازندگان پرتلاش داخلی ایستاده و از اقدام‌ها و دستاوردهای نو، شاخص و باکیفیت محصولات داخلی استقبال و حمایت می‌کند.

ایسنا

نوشته‌های مشابه