میدان کرنج

تزریق گاز به میدان کرنج افزایش یافت

شرکت بهره‌برداری نفت وگاز آغاجاری با تعمیر، نصب و راه‌اندازی توربین سولار مارس ٩٠ در ایستگاه تزریق گاز ۶۰۰ CS کرنج، تزریق گاز به میدان کرنج را ۷۰ میلیون فوت مکعب در روز افزایش داد.

به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پژمان قضائی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با توجه به کارکرد بالای این توربین، کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت با نظارت و هماهنگی کارشناسان خدمات مهندسی تعمیرات ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پیشنهاد تست و راه‌اندازی توربین یادشده را منوط به انجام اقدام‌های بازرسی و آزمون‌های مرتبط روی توربین اعلام کردند.

وی افزود: پس از انجام بورسکوپ چک تیغه‌ها، بررسی مسیرها و مجاری هوا و روغن، بررسی تیغه‌های راهنما و وضع روان بودن روتور مولد گاز داغ، بورسکوپ چک هوزینگ بیرینگ‌های شماره ٢ و ٣ و بررسی همه قطعات و پراب‌های لرزش و دما، توربین نصب و با موفقیت عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: نتیجه این اقدام، تزریق روزانه ٧٠ میلیون فوت‌مکعب گاز به میدان کرنج بود که بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی مستقیم در بر دارد.

تعمیر توربین سولار مارس ٩٠ ایستگاه تزریق گاز کرنج، پیش‌تر به یک شرکت خارجی محول شده بود، اما به‌دلیل اعمال تحریم‌ها، روند تعمیرات آن متوقف و به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری برگشت داده شد.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه