حجم گاز انتقالی در کشور ۳ درصد افزایش یافت

یک مقام مسئول گفت:برای نخستین‌بار با انتقال روزانه بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز، مقدار انتقالی گاز شیرین ایران رکورد زد که در مقایسه با رکورد ثبت انتقال گاز سال ۱۳۹۸، افزایش ۳ درصدی دارد.

به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله اردبیل، گفت: برای نخستین‌بار با انتقال روزانه بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز، مقدار انتقال گاز شیرین ایران رکورد زد که در مقایسه با رکورد ثبت انتقال گاز سال ۱۳۹۸، افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده در ۸۶ تأسیسات تقویت فشار و بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی که سه برابر طول قطر کره زمین است، ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال ،۱۶۳ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف منتقل شده است که در این بخش نیز شاهد افزایش ۴ درصدی نسبت به پارسال بودیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ادامه به تمهیدهای زمستانی با وجود محدودیت‌ها و شرایط خاص بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در مراحل مختلف، ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیگرانی تمیزکننده، ۲۹ هزار و ۲۱۸ کیلومتر نشت‌یابی خطوط لوله و ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع تعویض پوشش خط لوله از جمله اقدام‌های مهم در این زمان بوده است.

جمشیدی‌دانا درباره مقدار ذخیره‌سازی گاز کشور، گفت: مخازن ذخیره‌سازی در فصل سرما و در زمان مصارف حداکثری به پایداری شبکه انتقال گاز کمک می‌کند که در هشت ماه نخست سال شاهد افزایش ۱۷ درصدی مقدار تزریق گاز به مخزن سراجه و افزایش ۲۶ درصدی ذخیره گاز به مخزن شوریجه بودیم.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه