ذخایر آب در سدهای کشور به ۲۷ میلیارد مترمکعب رسید

گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد در پایان سال آبی ۹۹-۹۸ میزان ذخایر آب در مخزن سدهای کشور به ۲۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به نقل از وزارت نیرو، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، در پایان سال آبی ۹۹-۹۸، مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان دهنده ۵۴ درصد پرشدگی مخازن است.

بر این اساس، به تبع میزان مطلوب بارش‌ها، حجم ورودی آب طی سال آبی ۹۹-۹۸ برابر با ۵۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۸۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۳۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است.

این گزارش حاکی است، آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۸-۹۷ دارای چهار درصد کاهش است.

بر اساس این آمار، به تبع کاهش میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها نیز با کاهش مواجه بوده و در این مدت ۵۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش ۲۹ درصدی برخوردار بوده است.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه