طرح «برق امید» در کشور اجرا می شود

وزیر نیرو گفت: از آبان ماه امسال طرح برق امید در کشور اجرا و طی آن مشترکان کم مصرف خانگی از تخفیف ١٠٠ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

رضا اردکانیان صبح سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح‌های صنعت برق آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در استان‌ها را مشترکان کم مصرف تشکیل می‌دهد که با اجرای این طرح این مشترکان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی نیز از جمعیت یک میلیون نفری مشترکان ۳۰۰ هزار نفر شامل ۳۰ درصد مشترکان شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شوند، ادامه داد: بر اساس مصوبه‌ای که دوم شهریور ماه امسال از هیأت وزیران دریافت شد مقرر است طرح برق امید اجرایی شود و بر این اساس اکنون تهیه دستورالعمل‌های اجرایی این مصوبه در دست اقدام است.

اردکانیان با اشاره به اینکه مقدمات این طرح فراهم است و مشترکان کم مصرف خانگی از تخفیف ١٠٠ درصدی بهره‌مند می‌شوند، گفت: امید است با اجرای این طرح سایر مشترکان نیز تشویق شوند تا به جمع مشترکان کم مصرف اضافه شوند.

وی در رابطه با عملکرد وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید، بیان کرد: انتخاب این وزارت خانه در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه ممتاز برای دومین سال متوالی نشان از عملکرد با برنامه ریزی مناسب کارکنان پرتلاش این وزارتخانه در صنعت آب و برق است.

وزیر نیرو با اشاره به طرح‌های پویش هر هفته الف_ ب_ ایران اظهار کرد: تاکنون ١٢١ طرح به بهره‌برداری رسیده و طی سال جاری تاکنون ٢٧ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اردکانیان با اشاره به طرح‌های امروز نیز گفت: طی امروز ۶ طرح تولید و برق رسانی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی در خصوص طرح‌های صنعت برق در حوزه احیای دریاچه ارومیه طرح‌های مصوب در حوزه وزارت نیرو اجرایی شده و بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی بخش دیگری از طرح‌ها در حال اجراست و امسال سد کانی سیب آبگیری شده و تونل انتقال نیز بزودی آماده بهره برداری می‌شود.

مهر

نوشته‌های مشابه