عقب‌نشینی بزرگترین پالایشگاه هند از خرید نفت روسیه - مهرشید نیرو •

عقب‌نشینی بزرگترین پالایشگاه هند از خرید نفت روسیه

شرکت ایندین اویل چند گرید نفتی حاوی سولفور بالا شامل نفت اورال روسیه را از جدیدترین مناقصه خرید خود حذف کرد.

 ایندین اویل که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، به معامله گران اطلاع داد که گریدهای نفتی داس، اوژن آیلند، تاندرهاوس و اورال دیگر در فهرست گریدهای جدیدترین مناقصه خرید این شرکت نیستند.

ایندین اویل برای خود و چنای پترولیوم که زیرمجموعه این شرکت است، نفت وارد می کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت: خرید بیشتر نفت روسیه، به نفع هند نیست و می تواند مانع واکنش آمریکا به جنگ در اوکراین شود. بایدن در تماس ویدیویی یک ساعته به نخست وزیر هند گفت: موقعیت هند در جهان با تکیه بر منابع انرژی روسیه بهبود پیدا نخواهد کرد.

هند تحت تاثیر تخفیف های چشمگیر، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، حداقل ۱۳ میلیون بشکه نفت از این کشور خریداری کرده است در حالی که کل وارداتش در سال میلادی گذشته، ۱۶ میلیون بشکه بود.

ایندین اویل هفته جاری دو مناقصه برگزار می کند و به دنبال خرید گریدهای نفتی شیرین و ترش برای بارگیری در ماه مه و ژوئن است. این شرکت در مناقصه‌های خرید قبلی شش میلیون بشکه نفت اورال روسیه را برای بارگیری در ماه مه خریداری کرده بود.

در این بین، رویترز گزارش داد بانک HDFC هند و بعضی از بانکهای خارجی فراهم کردن اعتبار بازرگانی برای واردات نفت را برای شرکت نایارا انرژی که غول نفتی روس‌نفت روسیه در آن سهم دارد را متوقف کرده‌اند و بعضی از تامین کنندگان نفت به دنبال پیش پرداخت برای اجتناب از مشکلات احتمالی ناشی از تحریمهای غربی علیه مسکو هستند.

نایارا انرژی هدف تحریمهای غربی که بر سر حمله نظامی روسیه به اوکراین وضع شده‌اند، قرار نگرفته اما روس‌نفت که در نایارا انرژی ۴۹ درصد سهم دارد، تحریم شده است. دو منبع آگاه به رویترز گفتند: این شرکت برای اجتناب از نیاز به اعتبار برای تامین تجارت خارجی، بیشتر سوخت پالایش شده خود را در هند می فروشد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه