همکاری ۱۲۰ میلیون دلاری نفتی‌ها با دانش‌بنیان ها

همکاری ۱۲۰ میلیون دلاری نفتی‌ها با دانش‌بنیان ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: صنعت نفت قرارداد با حجم ۱۲۰ میلیون دلار با دانش‌بنیان‌ها منعقد کرده است.

 دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه همایش پتروفن که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از امروز به مدت سه روز آغاز به کار کرده است، در جمع خبرنگاران، افزود: رکن اصلی حوزه نفت و انرژی در دنیا بر استفاده از فناوری بنا نهاده شده است و شرکت‌هایی که بتوانند بیشترین ارزش افزوده را از طریق فناوری ایجاد کنند، موفق‌تر هستند.

وی ادامه داد: در کشور نیز به این حوزه توجه شده و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های صنعتی رو به افزایش است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه بار اول در معاونت علمی ریاست‌جمهوری، خاطر نشان کرد: ماموریت این کارگروه حذف فرآیندهای پیچیده بوروکراسی برای انعقاد قراردادها با شرکت‌های دانش‌بنیان است و صنعت نفت در ۲ سال اخیر رتبه اول را در بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

معاون علمی رئیس‌جمهوری یادآور شد: این صنعت تاکنون ۱۲۰ میلیون دلار قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان در قالب کارگروه بار اول منعقد کرده‌ است.

وی اضافه کرد: ما هنوز از بهره‌گیری صد درصدی توان شرکت‌های دانش‌بنیان فاصله داریم، ولی خوشبختانه این باور که باید از توان محققان داخلی استفاده شود، در کشور ایجاد شده است.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه