هیچ پولی برای هوشمندسازی کنتور از مردم اخذ نمی شود - مهرشید نیرو

هیچ پولی برای هوشمندسازی کنتور از مردم اخذ نمی شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکلیف دولت به هوشمندسازی کنتورها، بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس نباید هیچ پولی برای هوشمندسازی کنتورها از مردم اخذ شود.

مالک شریعتی با اشاره به تاثیر طرح مانع زدایی و توسعه صنعت برق  بر صنایع، بیان کرد: بر اساس قانون طرح مانع زدایی از صنعت برق که به تصویب نهایی در مجلس رسید، تعرفه برق صنایع به نحوی اصلاح شد که متوسط هزینه ای که از صنعت برای تامین برق گرفته می شود بر اساس نرخECA خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: این امر دست دولت را باز می گذارد تا از صنایعی که نیازمند حمایت هستند نرخ کم تری اخذ کرده، اما از صنایع پردرآمد مثل صنایع بزرگ فولاد، مس و پتروشیمی ها هزینه بالاتری بگیرد. به طور کلی متوسط دریافت تعرفه برق از صنایع بر اساس ECA خواهد بود و درآمد دولت از این محل افزایش خواهد یافت تا بتواند طرح نیمه تمام را تکمیل و شبکه فرسوده توزیع را نوسازی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر نصب شمارشگرهای هوشمند از این محل به مدیریت بار شبکه و خاموشی کمک خواهد کرد. اگر این مصوبه اجرایی شود منابع خوبی پیش بینی شده تا سالیانه حداقل دو میلیون شمارشگر هوشمند نصب گردد. نکته مهم این است  که هیچ پولی برای هوشمندسازی کنتور از مردم اخذ نخواهد شد و از محل منابع پیش بینی شده تامین می گردد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه