کاخ سفید

کاخ سفید درباره افزایش قیمت نفت هشدار داد

کاخ سفید روز جمعه درباره تاثیر افزایش قیمتهای نفت بر مصرف کنندگان آمریکایی ابراز نگرانی کرد اما اعلام کرد معتقد است تولیدکنندگان توانایی تولید به میزان کافی را دارند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بر این باوریم که ظرفیت مازاد تولید کافی نفت در سطح جهانی وجود دارد. به دلیل احیای اقتصاد جهانی و ازسرگیری فعالیت عادی مصرف کنندگان، شرایط بازار نفت تغییراتی پیدا کرده است.

وی به این سوال که آیا کسی در دولت بایدن با متحدان آمریکا در مذاکرات اوپک پلاس در خصوص افزایش تولید صحبت کرده است، پاسخ نداد.

گروه اوپک پلاس که شامل تولیدکنندگانی نظیر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه و کشورهای دیگر می شود، روز جمعه برای دومین روز به مذاکراتشان در خصوص سیاست تولید نفت ادامه دادند. امارات متحده عربی به توافق نفتی روز پنج شنبه که تحت آن دو میلیون بشکه در روز دیگر به تولید نفت گروه اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۱ افزوده می شود، اعتراض کرد.

منابع آگاه اواخر روز جمعه گفتند روسیه تاخیر مذاکرات به مدت یک تا دو روز را پیشنهاد کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز پنج شنبه ۲.۴ درصد جهش یافت و در بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۸ بسته شد و روز جمعه با یک سنت افزایش، ۷۵ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه بود.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا در آوریل در توییتر اعلام کرد با همتای سعودی خود برای معقول نگه داشتن هزینه انرژی برای مصرف کنندگان تماس گرفته است. پس از این تماس، اوپک پلاس با افزایش تدریجی تولید از ماه مه تا ژوییه موافقت کرد. وزارت انرژی آمریکا درباره این که آیا گرانهولم این بار هم تماس خواهد گرفت، اظهارنظر نکرد.

جن ساکی گفت: پرزیدنت بایدن با افزایش مالیات بنزین در لایحه زیرساخت به دلیل نگرانی نسبت به مصرف کنندگان مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز است در حالی که در ژانویه سال ۲۰۲۰ به رکورد حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.

ایسنا

نوشته‌های مشابه