ماینر غیرمجاز

کشف بیش از ۱۰۰ ماینر غیرمجاز در یک شهرک مسکونی در تهران

با تلاش بازرسان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، دو مزرعه ماینر غیرمجاز ارز دیجیتال در یکی از شهرک‌های بزرگ مسکونی تهران کشف و جمع آوری شد.

به نقل از وزارت نیرو، با افزایش دمای هوا و ضرورت کاهش بار شبکه توزیع برق کشور و در راستای طرح مبارزه با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال، بازرسان منطقه برق افسریه از مناطق ۲۲ گانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و کارشناسان دفتر حراست و امور محرمانه این شرکت، موفق شدند دو مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال را که در یکی از شهرک‌های مسکونی بزرگ، به شکل مخفیانه در حال فعالیت با استفاده از برق غیرمجاز بود، شناسایی و با همراهی عوامل قضائی و انتظامی اقدام به جمع‌آوری ماینرهای نصب شده کنند.

سعید جهانی، مدیر منطقه برق افسریه با بیان این که متخلفان به‌منظور خنک کردن ماینرهای این مزارع از ۵ دستگاه کولرگازی، ۳ دستگاه کولر آبی و ۷ هواکش صنعتی استفاده می‌کردند افزود: برق مورد استفاده این دو مزرعه معادل مصرف بیش از ۱۵۰ مشترک خانگی بود که به شکل غیرمجاز، از کابل‌های زمینی تأمین می‌شد و با هوشیاری کارشناسان این منطقه و دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شناسایی و قطع شد.

وی افزود: با همراهی نیروی انتظامی، ماینرهای غیرمجاز، جمع‌آوری و با تشکیل پرونده، پیگیری‌های حقوقی و قضائی و پرداخت خسارات وارد به شبکه توزیع برق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه