پیش نمایش عنوان سئو:: آمازون رکورددار خرید برق پاک شد - مهرشید نیرو- میکروتوربین، پنل خورشیدی

آمازون رکورددار خرید برق پاک شد

شرکت‌های بزرگ فناوری، خریداران بزرگ برق پاک هستند و در میان آنها، آمازون پیشتاز بوده است.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، آمازون ۱۰.۹ گیگاوات برق پاک در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد و به عنوان بزرگترین خریدار شرکتی انرژی تجدیدپذیر در جهان ظاهر شد. این میزان برق برای تامین برق مورد نیاز کل اکوادور کافی است. همچنین بیش از چهار برابر میزان انرژی پاکی است که متا (شرکت مادر فیس‌بوک) در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد و در رتبه دومین بزرگترین خریداران شرکتی برق پاک قرار گرفت. گوگل، مایکروسافت و شرکت معدنی تولیدکننده مس کودلکو شیلی، در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

آمازون در سال ۲۰۱۹ با اعلام وعده اقلیمی، متعهد شد که کل کسب و کار این شرکت تا سال ۲۰۴۰ به سطح کربن صفر برسد. در آن زمان، آمازون تعهد خود را برای تامین انرژی مورد نیازش با استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدیدپذیر از سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۲۵، تسریع کرد.

چارلی دایچ، مدیر انرژی و زیرساخت آب در خدمات وب آمازون (AWS) که کسب و کار رایانش ابری این شرکت است، گفت: هنگامی که ما این تعهد را در سال ۲۰۱۹ معرفی کردیم، در وعده خود واقعا جدی بودیم و می‌توانم بگویم که رویکردمان به انرژی‌های تجدیدپذیر، دقیق و مکانیزه بود.

آمازون روند تامین انرژی‌های تجدیدپذیر را شتاب بخشیده است، زیرا در حال حاضر، این فناوری در مقیاس گسترده در دسترس است و آمازون می‌تواند به شکل قابل توجهی، کسب و کار خود را کربن‌زدایی کند.

آمازون تا ژانویه، ۴۰۱ پروژه انرژی تجدیدپذیر در ۲۲ کشور، از جمله ۱۶۴ مزرعه بادی و خورشیدی و ۲۳۷ تاسیسات خورشیدی پشت بامی در انبارهای خود، دیتاسنترهای خدمات وب آمازون، دفاتر شرکتی و فروشگاه‌های فیزیکی داشته است.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، یک سیستم خورشیدی پشت بامی در بالای یکی از انبارهای آمازون در آمریکای شمالی، بر اساس زمان سال و متغیرهای دیگر، می‌تواند تا ۸۰ درصد انرژی مرکز مذکور را تولید کند.

ایسنا

نوشته‌های مشابه