اجرای پویش «هر هفته الف- ب -ایران» نقشه دشمنان را خنثی کرد

وزیر نیرو گفت: اجرای پویش «هر هفته الف- ب -ایران» نقشه دشمنان مبنی بر وجود شرایط روزمرگی به دلیل تحریم‌ها در ایران را خنثی کرد.

رضا اردکانیان صبح سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته سی و سوم پویش «هر هفته الف -ب -ایران» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: به مدد ۴۰ سال تجربه در دوران جمهوری اسلامی و حس تعلق بارز، دوران حاضر یکی از دوران طلایی در عرصه خدمت رسانی محسوب می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در دولت دوازدهم در شرایطی کار کردیم که کشور خشک‌ترین سال آبی در ۵۰ سال اخیر را می‌گذراند، افزود: سال ۹۶ تا ۹۷ خشک‌ترین سال آبی طی ۵۲ سال اخیر در کشور بود.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم به عنوان یک پدیده مشخص مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، گفت: این شرایط بدین معنا است که وضعیت آب و هوایی معتدل کمتر رخ می‌دهد و سال‌های تر و خشک را پی در پی خواهیم داشت لذا باید برای این شرایط آماده‌تر شویم.

اردکانیان با بیان اینکه به مدد الهی و به اتکای سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور چه در دولت چه در دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و با همراهی آحاد مردم طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی انجام شد، عنوان کرد: توانستیم با عوارض خشکسالی و تر سالی شدید به خوبی برخورد کنیم.

عدم ایجاد اختلال در تأمین آب و برق مورد نیاز مردم اولویت وزارت نیرو

وی ادامه داد: دشمنان نظام و ملت به دلایل مختلف بنا را بر این گذاشته بودند که جمهوری اسلامی ایران جشن‌های ۴۰ سالگی خود را برگزار نکند و این بدان معنا بود که همه عوامل و ظرفیت‌ها و منابع مالی به کار گرفته شود و با پایین آوردن تاب آوری و افزایش التهاب در جامعه شرایطی را رقم بزنند تا رویایشان محقق شود.

وزیر نیرو نقش خدمتگزاران دولت و مردم در عبور ایمن کشور از این ورطه را بسیار مهم دانست و گفت: باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم که از یک سو اختلالی در تأمین آب و برق مورد نیاز مردم ایجاد نمی‌شد و از سوی دیگر با سرعت دادن به گردش چرخ تولید آب و برق به عنوان زیر ساختی‌ترین عرصه‌ها، شرایط تحقق منویات رهبری را در سال جهش تولید فراهم می‌کردیم‌.

اردکانیان با بیان اینکه وجه سوم مأموریت ما این بود که بتوانیم در کاهش التهاب احتمالی در مردم و افزایش امنیت خاطر و آسایش آنها نقش آفرینی کنیم، بیان کرد: پویش «هر هفته الف- ب- ایران» یک مأموریت مشترک برای همه علاقه مندان به انقلاب و نظام بوده و وزارت نیرو صرفاً یک هماهنگ کننده برای این جمع وسیع است.

وی تصریح کرد: با طراحی این پویش نشان دادیم در شرایطی که دشمنان سعی در القای این دارند که شرایط ایران در این ایام به دلیل تحریم‌های گسترده، روزمرگی است و این بی امیدی زمینه ساز التهابات خواهد شد، این توانایی در همین ایام وجود دارد که یک برنامه‌ریزی شش ماهه و یک ساله انجام شود.

افتتاح ۲۲۷ طرح آب و برق با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در فرصت شش ماهه مذکور تا پایان سال گذشته ۲۲۷ طرح در حوزه آب و فاضلاب با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح شد، خاطرنشان کرد: اصلاح روش منابع موجود یکی از روش‌هایی بود که مورد استفاده قرار گرفت.

اردکانیان اولین و مهمترین سرمایه در حوزه آب و برق را منابع انسانیاولین و مهمترین سرمایه در حوزه آب و برق منابع انسانی است دانست و افزود: برخی مناسبات غلط و بی حوصلگی‌ها موجب شده بخش عظیمی از این نیروها احساس مناسبی برای بکارگیری تمام انگیزه خود نداشته باشند و ما با بهره‌گیری از روش فراخوان برای انتصابات، سعی در کاهش این حس داشتیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر و تا پایان دولت بیشتر از پنج هزار نفر با اختیار قانونی بازنشسته شده و می‌شوند، افزود: ماندن افراد بازنشسته موجب کاهش انگیزه نیروهای جوان می‌شد و بازنشستگی با اختیار قبل از دولت دوازدهم صفر بود اما هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ تن از مدیران ما این گونه بازنشسته شدند.

وزیر نیرو به فراهم کردن شرایط جذب نیرو از مسیرهای تعیین شده و بستن در به روی حتی یک مورد بکارگیری نیرو خارج از روال قانونی اشاره و اظهار کرد: تاکنون در دوران مدیریت بنده حتی یک نیرو را به صورت سفارشی استخدام نکرده ام.

رشد ۴.۵ درصدی تولید برق در بخش‌های تولیدی

اردکانیان با بیان اینکه برای اولین بار در دو سال متوالی به جای آنکه چهار هزار مگاوات نیروگاه برای عبور از اوج بار بسازیم، رشد اوج بار ۵.۲ درصدی را به حدود یک درصد رساندیم، اظهار کرد: این وضعیت تثبیت می‌شود و این سرمایه گذاری‌ها را می‌توانیم در عرصه‌های دیگر به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال در حوزه انرژی در بخش‌های تولیدی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴.۵ درصد و در صنایع بزرگ تا ۱۲ درصد رشد داشتیم، افزود: این دستاوردها با اتکا به خیزشی بود که ریشه اصلی آن را در توفیق این پویش می‌دانم که موجب شد به ظرفیت‌های خود در حوزه آب و برق بیشتر توجه کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در مجموعه ۱۷۶ پروژه ساخت و سازی و سرمایه‌گذاری از پویش «هر هفته الف ب ایران» به بهره برداری می‌رسد، گفت: بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها سرمایه گذاری شده و این مسیر ادامه دارد.

مهر،

نوشته‌های مشابه