استرالیا برای صادرات LNG به اروپا اعلام آمادگی کرد - مهرشید نیرو •

استرالیا برای صادرات LNG به اروپا اعلام آمادگی کرد

همزمان با اوج گرفتن تنشها میان روسیه و اوکراین و افزایش احتمال درگیری نظامی، استرالیا که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع ( LNG ) در جهان است، اعلام کرد آماده است محموله های LNG را برای حمایت از دوستان و متحدانش به اروپا صادر کند.

 کیث پیت، وزیر منابع و آب استرالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد استرالیا آماده است از دوستان و متحدانش حمایت کند. وی گفت: ما منابع گاز توسعه یافته ای داریم و از ظرفیت صادرات به سراسر جهان علاوه بر تامین نیاز داخلی برخوردار هستیم. البته ما همچنان به تامین تقاضای قراردادی که پیش از این وجود داشتند و تامین تقاضای داخلی ادامه می دهیم و همزمان به دنبال فرصتهای فروش محموله های نقدی در بازارهای دیگر خواهیم بود.

این مقام دولتی اظهار کرد: استرالیا تاکنون درخواست رسمی برای تحویل گاز به مناطق دیگر دریافت نکرده است با این حال آماده است هر جایی که لازم باشد گاز صادر کند.

استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان LNG در جهان است و بنابراین می تواند در صورت وقوع جنگ میان اوکراین و روسیه که صادرکننده بزرگ گاز به اروپاست و مختل شدن صادرات این کشور، گاز مورد نیاز اروپا را تامین کند.

دولت آمریکا سرگرم مذاکره با شرکتهای انرژی و کشورهای تولیدکننده بزرگ گاز درباره امکان تامین مقادیر زیادی گاز طبیعی برای اروپا در صورت مختل شدن صادرات گاز روسیه به این منطقه است.

تحلیلگران می گویند روسیه که بیش از یک سوم گاز طبیعی مورد نیاز اروپا را تامین می کند، در صورت حمله نظامی به اوکراین و وضع تحریمهای غربی علیه مسکو، ممکن است از صادرات گاز به عنوان اهرم فشاری استفاده کند. بعلاوه در صورت وقوع جنگ و تحریمهای انرژی متعاقب آن علیه روسیه، اروپا و تامین گاز این منطقه که توسط شرکت گازپروم انجام می گیرد، به شدت آسیب خواهند دید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید هفته پیش گفت: کاخ سفید در تلاشهای خود برای تامین منابع جایگزین گاز طبیعی برای اروپا، چالشهای لجستیکی را ارزیابی می کند.

ایسنا

نوشته‌های مشابه