افتتاح نخستین پایگاه اهدای خون در صنعت کشور - مهرشید نیرو- میکروتوربین، پنل خورشیدی

افتتاح نخستین پایگاه اهدای خون در صنعت کشور

نخستین پایگاه ثابت اهدای خون در صنعت کشور با همکاری انتقال خون بوشهر و به همت پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی افتتاح شد.

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی چهارشنبه ۳۱ خرداد در آئین افتتاحیه با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این پالایشگاه گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار مأموریت سازمانی خود که تولید گاز شیرین به عنوان محصول استراتژیک است، به مسئولیت‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای دارد و افتتاح این پایگاه خونگیری هم در راستای عمل به تفاهم نامه‌ای که در شهریورماه ۱۴۰۱، مابین پالایشگاه ششم و انتقال خون بوشهر منعقد گردیده بود؛ صورت گرفت.


حسن اسعدی اضافه کرد: اهدای خون، اهدای زندگی است و در کشور ما این یک فرهنگ خیرخواهانه و حسنه می‌باشد و هر فردی در کار خیری شرکت کند، علاوه بر رضایت قلبی می‌تواند جان بیماری را نجات دهد و ما با افتتاح این پایگاه ثابت خونگیری، زمینه را برای مشارکت همکارانمان در عرصه تولید فراهم کردیم.


مدیرکل انتقال خون استان بوشهر نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در انتقال خون، فرهنگ سازی به منظور ترویج فرهنگ اهدای خون است و برای دستیابی به این هدف، تمام سعی خود را بکار بسته ایم تا شرایط مناسبی را جهت اهدای خون هم استانی‌ها فراهم کنیم.  

علیرضا باستین با اشاره به تعدا بالای بیماران در مناطق جنوب استان گفت: تعداد بیماران تالاسمی در مناطق جنوب استان، از دیگر نواحی بیشتر است و به همین دلیل در این منطقه به اهدای خون بیشتری نیاز است و از آن جایی که کیسه‌های خون و پلاکت، تاریخ مصرف دارند، نیاز است که اهدای خون همیشگی و مستمر باشد.
مدیرکل انتقال خون استان در خصوص ارتباط متقابل انتقال خون و صنعت گفت: ارتباط انتقال خون و صنعت از گذشته وجود داشته و ما سعی داریم این پیوند را مستحکم‌تر از قبل کنیم و افتتاح این مرکز ثابت خونگیری در پالایشگاه ششم نیز در همین راستا صورت گرفته است.

باستین در خصوص دلیل انتخاب پالایشگاه ششم جهت افتتاح پایگاه ثابت خونگیری هم گفت: وقتی برای نخستین بار تیم سیار انتقال خون استان به پالایشگاه ششم اعزام شد، کارکنان این پالایشگاه رکورد بیشترین اهدای خون در کمترین زمان ممکن را شکستند و به نوعی پایه گذار فرهنگ اهدای خون در میان دیگر پالایشگاه‌ها شدند و ما متوجه شدیم که پالایشگاه ششم با ظرفیت‌های مناسبی که دارد می‌تواند الگوی مناسبی جهت ترویج فرهنگ اهدای خون در صنعت باشد.

وی اضافه کرد: از مزیت‌های افتتاح این مرکز ثابت خونگیری، یکی پایش مستمر خون کارکنان پالایشگاه و دیگری شناسایی گروه‌های خونی نادری است که می‌تواند به ذخایر این گروه‌های خونی در بانک خون کشور کمک کند.

مدیرکل انتقال خون استان در خصوص دیگر برنامه‌های مشترک انتقال خون و پالایشگاه ششم گفت: در آینده نزدیک تیمی را مختص ثبت نام از افراد داوطلب اهدای سلول‌های بنیادی، به این پالایشگاه اعزام خواهیم کرد و امیدواریم مانند همیشه، پالایشگاه ششم آغازگر و مروج فرهنگ اهدای سلول‌های بنیادی در بخش صنعت باشد.

لازم به ذکر است این پایگاه ثابت خونگیری با چهار تخت و تجهیزات کامل آغاز به کار کرد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه