پیشروی جدی طرح کهاب در پمپ بنزین‌ها و نوسازی جایگاه‌ها در دستور کار - مهرشید نیرو •

پیشروی جدی طرح کهاب در پمپ بنزین‌ها و نوسازی جایگاه‌ها در دستور کار

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: طرح کهاب از چند بخش تشکیل شده و در حال اجراست و ما نیز ساز و کار را طبق برنامه مشخص شده و سیاست‌های تنظیم شده تبیین می‌کنیم و ان شاءالله این طرح را در بخش‌های مختلف جایگاه‌های عرضه سوخت و ناوگان حمل و نقل پیش ببریم.

کرامت ویس کرمی با بیان اینکه ناوگان جدیدی که نوسازی می‌شود، به سیستم کهاب مجهز خواهد بود، اظهار کرد: ناوگان جدیدی که وارد مجموعه شرکت می‌شود و یا جایگاه جدیدی که احداث و به سیستم سوخت‌رسانی کشور اضافه می‌شود، حتما باید طرح کهاب را داشته باشد و این مساله جزو مصوبات است.

وی با اشاره به طرح نوسازی پمپ بنزین‌ها و ارتباط آن با اجرای طرح بنزین یارانه‌ای برای همه، تاکید کرد: بحث‌های نوسازی، افزایش تعداد جایگاه‌ها برای عرضه سوخت، همیشه مورد توجه بوده است، استانداردسازی و رفع نواقص با بازدیدهایی که انجام می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد، چراکه جایگاه‌های سوخت جزو مکان‌هایی هستند که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خطیر سوخت‌رسانی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه بحث نوسازی و بازسازی همیشه مورد توجه است، گفت: جایگاه فرسوده زیادی در کشور نداریم اما ممکن است یک جایگاه دچار نقصی باشد که تعمیرات اساسی آن طبق برنامه و هماهنگی که با شرکت ملی پخش انجام می‌شود، پیش می‌رود.

ویس کرمی درباره زمان سراسری اجرای طرح تخصیص یارانه بنزین به افراد هم گفت: ما تابع سیاست‌هایی هستیم که به ما ابلاغ می‌شود؛ در حال حاضر زمان اجرای سراسری این طرح و اینکه این طرح به چه صورتی اجرایی شود، اعلام نشده است و ان شاءالله در زمان مقرر اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) شامل سه مرحله است که مرحله یک آن شامل لوله‌کشی از مخازن زیرزمینی تا محل تخلیه جایگاه‌های عرضه سوخت، در همه جایگاه‌های سراسر کشور اجرایی شده است؛ مرحله دوم این طرح شامل بازیافت بخارات بنزین در خود جایگاه‌های عرضه سوخت و مرحله سه نیز شامل نصب دستگاه‌های استحصال بخارات بنزین در جایگاه‌هاست.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه