افتتاح و راه اندازی بزرگترین کارخانه تولید مخازن CNG

افتتاح و راه اندازی بزرگترین کارخانه تولید مخازن CNG در منطقه غرب آسیا

طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، استاندار قزوین و جمعی از مسئولین استانی،کارخانه بزرگ تولید مخازن ( CNG )، اکسیژن و صنعتی در استان قزوین در بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزارمخزن درسال افتتاح و به بهره برداری رسید.

به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در آیین افتتاح و بهره برداری از کارخانه مخازن ( CNG ) در استان قزوین با بیان ظرفیت های تولید این کارخانه گفت: در سال جهش تولید و با حمایت های همه جانبه وزارت دفاع و متخصصین عرصه صنعت دفاعی، تلاش شد تا این مجموعه صنعتی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزارمخزن درسال و به کارگیری صدها نیروی متخصص وجوان راه‌اندازی و آغاز به کار کند که از این بابت خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم و آن را از مصادیق بارز استفاده این ریز فناوری ها ی نظامی در حوزه غیر نظامی می دانیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: هرجایی که در بخش صنعت ملی و بویژه درحوزه خودروسازی نیاز به حمایت و پشتیبانی وزارت دفاع باشد تا اجزای و ارکان مختلف کشور بتوانند سد تحریم های نظام استکبار را بشکنند و دشمنان این ملت با ناکامی روبرو سازند ، وزارت دفاع و نیروهای مسلح با تمام توان حمایت خواهد کرد، افزود : الحمدلله در این مجموعه صنعتی دو خط تولید همزمان در حال تولید انواع مخازن ( CNG )، اکسیژن و صنعتی هستند و مواد اولیه مورد نیاز نیز با همت و تلاش صنعت گران تأمین وتولید می شود که این مهم گام بلندی در قطع واردات این محصول با ارزش به شمار می رود.

وزیر دفاع با اشاره به تنوع تولید محصولات کارخانه تولید مخازن گفت: این مجموعه، ظرفیت تولید مخازن ۱۰ تا ۱۳۰ لیتری را برای انواع مصارف صنعتی وپزشکی دارا است و هم اکنون محصولات مخازن ( CNG ) این کارخانه در پروژه های ملی مورد استفاده بوده و در تبدیل و دوگانه سوز نمودن ۵ /۱میلیون خودروهای عمومی(وانت وتاکسی)مورد مصرف قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی این کارخانه به عنوان بزرگترین کارخانه تولید مخازن ( CNG ) در منطقه غرب آسیا و نخستین کارخانه در ایران برگ زرین دیگری را در لوح دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه افتتاح و بهره برداری از این کارخانه نقش موثری در خودکفایی و اعتماد به نفس ملی، جهش تولید، جلوگیری از خروج ارز، رفع وابستگی، پاسخگویی به نیاز های داخلی خواهد داشت گفت: این مجموعه تولیدی همچنان به عنوان یک صنعت سبز دراستان قزوین نقش بسزایی درکاهش آلودگی هوای کلانشهرها داشته وکمک شایانی به حفظ محیط زیست می کند.

بر اساس این گزارش، اخذ نشان ملی استاندارد و تمامی گواهینامه های ملی و بین المللی در این مجموعه نشانگر سطح بالای کیفیت تولید محصولات کارخانه تولید مخازن است.

کارخانه تولید مخازن( CNG )به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز است و تجهیزات تست مجهزبا فناوری بالا،آزمایشگاههای فنی و دارای گواهینامه های معتبرو سیستم کیفیت مستقردراین کارخانه باعث می شود تا محصول نهایی این کارخانه با کیفیت بسیار مطلوب و حتی بهتر از نمونه های خارجی آن به دست مصرف کننده برسد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه