صنعت آب و برق در سال‌ جاری

افتتاح ۲۹۱ طرح بزرگ صنعت آب و برق در سال‌ جاری

وزیر نیرو اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۳۸ طرح بزرگ ساخت و سازی و ۵۳ طرح عمده سازوکاری در صنعت آب و برق با اعتبار ۶۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است.

دکتر رضا اردکانیان سه شنبه ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاحیه ویدئوکنفرانسی تصفیه خانه آب شرب ملایر، اظهار کرد: امروز قطار پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران برای بهره برداری رسمی از طرح های آب، برق و فاضلاب در استان های همدان، فارس، کرمانشاه، گیلان و آذربایجان شرقی توقف کرده است.

وی ضمن تشکر از استاندار همدان که با علاقمندی و دلسوزی پشتیبان کارگزاران دولت و اجرا و تکمیل طرح های آب و برق در استان بوده است، گفت: با احتساب طرح های افتتاح شده امروز، ۲۳۸ طرح بزرگ ساخت و سازی و ۵۳ طرح عمده سازوکاری در صنعت آب و برق با اعتبار ۶۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است.

اردکانیان ادامه داد: این طرح ها شامل ۱۲ سد مخزنی، ۱۱ شبکه آبیاری زه کشی، هشت نیروگاه حرارتی، ۳۰ نیروگاه مقیاس کوچک، ۲۵ نیروگاه تجزیه پذیر، ۵۹ پست و پروژه های خط انتقال، ۹ پروژه آبرسانی شهری، ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب و هشت تصفیه خانه آبرسانی به ۱۲۵۰ روستای کشور با جمعیت ۸۲۵ هزار نفر است.

وزیر نیرو در پایان نسبت به محقق شدن آرزوی دیرینه مردم ملایر با بهره برداری از این تصفیه خانه ابرازخرسندی کرد و یادآور شد: با افتتاح این تصفیه خانه، جمعیت ۱۷۰ هزار نفری این شهرستان از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز با بیان اینکه تصفیه خانه آب شرب ملایر با ظرفیت ۳۸۰ متر بر ثانیه به اقتضای تخصیص، در پیک مصرف بیش از ۵۰۰ متر بر ثانیه را تأمین می کند، گفت: خروجی آب این تصفیه خانه با کدورت ۰.۲NTU جزء بهترین آب های سطحی جهان است.

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه این تصفیه خانه آب ۱۷۰ هزار نفر از مردم ملایر و روستاهای مسیر را تأمین می کند، تصریح کرد: این تصفیه خانه با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، جزء معدود تصفیه خانه های آبی است که به روش BOT ساخته شده است.

وی از تجهیزات کنترلی، مدرن و استفاده از plc ها در این تصفیه خانه خبر داد و افزود: خروجی آب این تصفیه خانه با کدورت ۰.۲NTU جزء بهترین آب های سطحی جهان است و ۱۶۰ امین تصفیه خانه آب کشور و ۴۰ امین تصفیه خانه افتتاح شده در دولت تدبیر و امید است.

جانباز به فعالیت ۱۵۹ تصفیه خانه در کشور با ظرفیت ۱۱۰۹ میلیون مترمکعب در شبانه روز اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ درصد تصفیه خانه های آب کشور در دولت تدبیر و امید احداث شده و تصفیه خانه آب فاضلاب هرسین ۲۴۷ امین تصفیه خانه آب فاضلاب کشور و ۷۹ امین تصفیه خانه آب فاضلاب احداث شده در دولت تدبیر و امید پس از افتتاح است.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه از سنوات گذشته بحث آب شرب ملایر یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی مردم این شهرستان بوده است، اظهار کرد: به لطف خداوند و همت مسئولان و به دنبال احداث سد کلان ملایر، امروز شاهد افتتاح تصفیه خانه و خط انتقال آب سالم و با کیفیت به مردم این شهرستان هستیم.

سیدسعید شاهرخی تصریح کرد: به تأسی از سیاست های دولت تدبیر و امید و تلاش شبانه روزی در جهت رونق تولید، ارتقای سطح زندگی مردم و توجه به معیشت مردم، امروز استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه شاخص های ۱۰۰گانه تولیدی در استان بیان کننده رشد جدی فعالیت های در حال انجام است، گفت: علاوه بر بحث آب رسانی به شهر و روستا، در حوزه پشتیبانی از طرح های صنعتی و نیز تصفیه آب فاضلاب، به عنوان فرصتی برای بخش صنعت و تولید، در سایه تلاش و جدیت وزارت نیرو و دستورات اجرا شده توسط مدیران حوزه های آب، برق و سایر بخش ها اقدامات خوبی در استان در حال انجام است.

نوشته‌های مشابه