محرابیان وزیر نیرو بورس انرژی

انتقال سیستم عرضه و تقاضای برق صنایع به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه‌ی دانشگاه شریف با اشاره به اینکه در مرحله اول این انتقال از صنایع بزرگ شروع شده است افزود: از سال آینده صنایع بزرگ باید برق مورد نیاز خود را از بورس انرژی خریداری کنند.

وی با بیان اینکه صنایع ۳۴ درصد برق تولید شده در کشور را مصرف می‌کنند گفت: در این روش، با افزایش تقاضا میزان قیمت برق نیز تغییر خواهد کرد بنابراین صنایع تولید خود را به زمان‌هایی که قیمت برق کمتر است منتقل خواهند کرد بنابراین به این شیوه زمان‌های اوج مصرف در کشور کاهش خواهد یافت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه انتقال سیستم عرضه و تقاضای برق به بازار بورس انرژی به معنای این نیست که مصرف کنندگان جزء، برق مورد نیاز خود را از بورس تهیه کنند ادامه داد: برای تامین برق مورد نیاز مصرف‌کنندگان خرد، شرکت توزیع برق هر استان برق را بصورت بسته از بورس خریداری و بین بخش خانگی و صنایع خرد توزیع می‌کند.

محرابیان با اشاره به روند مناسب تحقق توافق‌نامه‌های احداث نیروگاه توسط صنایع گفت: هم اکنون در ایجاد ساخت‌گاه‌ها تا ۶۰ درصد پیشرفت اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به رشد تقاضا برای احداث نیروگاه توسط صنایع ادامه داد: هم اکنون این قرار داد تا حدود ۱۲ هزار مگاوات توسعه یافته است.

وزیر نیرو پژوهش را موتور محرک پیشرفت هر کشور دانست و گفت: ما در حوزه آب و برق نیازمند افزایش راندمان و کاهش تلفات هستیم که در این راستا باید بتوانیم با راهکارهایی که منابع کمتری مصرف می‌کنند و بیشترین بازده را دارند استفاده کنیم.

لینک خبر در خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه