بازگشت واحد ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور

بازگشت واحد ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور

مدیرعامل نیروگاه رامین از بازگشت مجدد واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور پس از تعمیرات اساسی خبر داد.

خلیل محمدی اظهار کرد: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز به منظور تعمیرات اساسی، رفع محدودیت‌های تولیدی و بالا بردن سطح آمادگی تولید برق خارج از مدار تولید قرار داشت و پس از انجام یک پروژه سنگین توسط متخصصان نیروگاه، این واحد با راه‌اندازی مجدد به شبکه سراسری برق کشور وصل شد.

وی افزود: هم‌اکنون هر ۶ واحد تولید برق نیروگاه رامین اهواز در مدار تولید قرار دارند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش سطح تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، هم‌اکنون حدود ۹۵ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود و با توجه به تابستان طاقت‌فرسای خوزستان و مصرف بالای انرژی برق به دلیل نیاز مبرم مردم به استفاده از تجهیزات برودتی و استقرار صنایع بزرگ در استان خوزستان، عملکرد نیروگاه رامین بیش از هر زمانی دیگر بر روند تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور تاثیر دارد.

مدیرعامل نیروگاه با اشاره به چالش‌های اقتصادی، تحریم و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازارهای داخلی و خارجی گفت: فعالیت کارگاه‌های جانبی مستقر در نیروگاه رامین به منظور ساخت، تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی از جمله اقدامات اثرگذار و اساسی در اجرای این پروژه است.

محمدی افزود: روند افزایش بی‌سابقه دمای هوا و افزایش میزان تقاضای انرژی برق، صنعت برق کشور را دچار چالش‌های متعددی کرده و ما با تکیه بر تعهد و تلاش نیروهای این مجموعه، همه تلاش خود را جهت تامین این انرژی حیاتی انجام می‌دهیم.

نوشته‌های مشابه