درخواست ژاپن از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق - مهرشید نیرو

درخواست ژاپن از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق

ژاپن در پی روبرو شدن با محدودیت تامین نیرو و افزایش هزینه‌های واردات سوخت همزمان با افت ارزش ین، درخواست‌ها از شهروندان و شرکتهای این کشور برای صرفه جویی در مصرف برق را مضاعف کرد.

 وزارت بازرگانی ژاپن اعلام کرد دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن مهیای کمبود تامین نیرو در ماه‌های تابستان و زمستان در پیش، شده است و نخستین جلسه ملی در پنج سال گذشته را برای بحث درباره دورنمای برق برگزار کرد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد هیات دولت ژاپن گفت: تامین نیرو در تابستان امسال و زمستان آتی بسیار دشوار خواهد بود. ما می‌خواهیم مصرف کنندگان عادی و شرکتها تا حد امکان اقداماتی مانند خاموش کردن برق‌ها در اتاق‌ها و راهروهای خالی و کاهش دمای یخچال‌ها را انجام دهند.

از شهروندان توکیو ماه گذشته خواسته شد با اقداماتی مانند یک ساعت تماشای کمتر تلویزیون در روز یا عدم استفاده از امکانات پرمصرف، به صرفه جویی در مصرف برق کمک کنند.

اقداماتی در دست انجام است تا نیروگاه‌های حرارتی غیرفعال، فعالیتشان را مجددا آغاز کنند و به گردانندگان شبکه نیرو کمک کنند قطعی‌های برنامه ریزی شده برق را در صورت لزوم به عنوان آخرین حربه، آغاز کند.

دولت مشارکت در تامین سوخت از بازارهای خارجی به خصوص گاز طبیعی مایع را افزایش خواهد داد.

شبکه‌های نیروی سرتاسر جهان تابستان امسال با بهبود تقاضا در دوران پساکرونا، دمای بالاتر در مناطق متعدد و افزایش هزینه‌های سوخت به دلیل جنگ در اوکراین، تحت فشار سنگینی قرار دارند. ژاپن به دلیل وابستگی بالایی که به واردات سوخت دارد، در برابر کمبود جهانی عرضه سوخت، آسیب پذیر است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود ۵۰ درصد احتمال دارد دمای شمال و شرق ژاپن در فاصله ژوئن تا اوت، بالاتر از حد معمول باشد و در نتیجه شبکه نیرو که از زلزله مارس آسیب دیده است، بار بیشتری را تحمل خواهد کرد.

 ایسنا

 

نوشته‌های مشابه