سریلانکا مشتری نفت روسیه شد - مهرشید نیرو- میکروتوربین، پنل خورشیدی

سریلانکا مشتری نفت روسیه شد

سریلانکا همزمان با کمبود سوخت در بحبوحه بحران اقتصادی، ممکن است ناچار شود نفت بیشتری از روسیه خریداری کند.

 رانیل ویکرم سینگ، نخست وزیر سریلانکا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ابتدا منابع دیگر تامین نفت را بررسی خواهد کرد اما آماده خرید نفت بیشتری از مسکو است.

سریلانکا با بدترین بحران مالی هفت دهه اخیر دست و پنجه نرم می‌کند و برای پرداخت پول واردات مواد غذایی، سوخت و دارو، با کمبود شدید ارز خارجی روبروست.

صف‌های طولانی که گاهی به چند کیلومتر می‌رسد، منظره رایجی در نزدیک جایگاه‌های سوخت در سرتاسر کشوور است و این کشور با خاموشی برق روبرو شده است.

در حالی که واشنگتن و متحدانشان تلاش می‌کنند درآمدهای انرژی روسیه را قطع کنند اما مسکو تخفیف چشمگیری برای فروش نفت می‌دهد که باعث شده است کشورهای متعددی مایل باشند نفت از روسیه وارد کنند.

نخست وزیر که وزیر دارایی این کشور هم است، همچنین خاطرنشان کرد تمایل دارد کمک مالی بیشتری از چین قبول کند.

وی گفت: شرایط فعلی سریلانکا متوجه خود این کشور است اما جنگ در اوکراین، با تشدید کمبود مواد غذایی، آن را وخیم‌تر کرده است. نخست وزیر سریلانکا گفت: روسیه به سریلانکا عرضه گندم را هم پیشنهاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سریلانکا تلاش می‌کند از تولیدکنندگان خاورمیانه، نفت و زغال سنگ دریافت کند. مقامات این کشور با تامین کنندگان خصوصی مذاکره می‌کنند اما یک مسئله‌ای که با آن مواجه هستند، وجود نفت زیادی است که ممکن است مبدا آن، ایران یا روسیه باشد.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه