حمل‌ونقل دریایی

هدف‌گذاری برای تجارت ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به هدف رسیدن به ظرفیت تجاری سالانه ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر، گفت: اگرچه به واسطه تحریم، ظرفیت تجاری کشور نسبت به این عدد کمتر است، اما امیدواریم با حل مشکلات بتوانیم جهش مناسبی در توسعه تجاری، حمل‌ونقل دریایی، تخلیه و بارگیری و پسکرانه‌ها داشته باشیم.

نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی با رویکرد توسعه بازار، امروز در محل این برگزار شد. جلیل اسلامی -معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی- در این نشست با بیان اینکه بحث بنادر اهمیت و ظرفیت زیادی در کشور دارد، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف کانتینر، نفت و پتروشیمی، معدنی و فله وجود دارد. در حال حاضر ما در دوره‌ای هستیم که از نظر توسعه زیرساخت‌های بندری توسعه قابل توجهی داشتیم و در سال‌های گذشته ظرفیت‌سازی‌های خوبی در جنوب و شمال انجام شده است.

وی ‌با بیان اینکه در بحث دیپلماسی اقتصادی که سیاست دولت جدید است، درباره ظرفیت‌ها صحبت می‌شود، افزود: یکی از نقاط قوت و پایداری تصمیم‌ها، ظرفیت‌های حمل دریایی و زیرساخت‌هایی است که در حوزه بنادر ایجاد شده‌است. ما روز گذشته در دیدار با شرکت‌هایی از روسیه و منطقه CIS بودیم و درباره زیرساخت‌های شمال و جنوب اعلام می‌کنیم که آمادگی برای پذیرش کالاها وجود دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: قرار است ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن در سال برسد و بتواند ظرفیت تجاری کشور را به راحتی پاسخگو باشد. اگرچه به واسطه تحریم، ظرفیت تجاری کشور نسبت به این عدد کمتر است، اما امیدواریم با حل مشکلات بتوانیم جهش مناسبی در توسعه تجاری، حمل‌ونقل دریایی، تخلیه و بارگیری و پسکرانه‌ها داشته باشیم.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه