همکاری صنعت نفت جنوب در امدادرسانی به حادثه متروپل - مهرشید نیرو

همکاری صنعت نفت جنوب در امدادرسانی به حادثه متروپل

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ابتدای حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان تا کنون ۷۶۰ روز دستگاه خدمات مربوط به ترابری سبک و سنگین و تعمیرات ماشین‌آلات ارائه داده است.

 بنا بر اعلام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با وقوع حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفتخیز جنوب با تمام توان و امکانات لجستیکی سنگین و فوق سنگین با دستگاه‌های مسئول امدادرسانی و آواربرداری همکاری داشته است.

در این راستا تاکنون ۷۶۰ روز دستگاه در بخش‌های خدمات ایاب و ذهاب نفرات، جابجایی وسایل، حمل آب آشامیدنی، جمع و بلند کردن اشیاء، جمع آوری پسماند و نخاله، خاکبرداری، خاک‌ریزی، گودبرداری، بسترسازی، بهسازی راه و معابر و اسکورت محمولات ترافیکی و تعمیرات خودروها و ماشین آلات خدمات ارائه شده است.

همچنین نیروهای اعزامی از تعمیرات مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفتخیز جنوب نسبت به تعمیر ۶ دستگاه از ماشین‌آلات سیار ساختمانی سایر دستگاه‌های اجرایی حاضر در محل حادثه اقدام کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت نفت اروندان، عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده بیان کرد: در روزهای سخت هیچ چیز مانند همدلی و در کنار یکدیگر بودن التیام بخش نیست. دست در دست هم دادن می‌تواند سبک کننده بارهای سنگین و غم‌های بزرگ باشد و در این فاجعه تلخ ساختمان متروپل آبادان نیز صنعت نفت جنوب به مانند حضور مسئولانه خود در مقابله با سیل بزرگ فروردین ٩٨ خوزستان، بار دیگر در کنار مردم در صحنه حاضر و جزیی از خط مقدم اقدامات و عملیات امدادرسانی بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مجموعه اقدامات انجام شده و امکانات ارائه شده اشاره کرد و گفت: مجموعه صنعت نفت جنوب جهت هم افزایی ظرفیت‌ها در اولین ساعات حادثه به تشکیل قرارگاه پشتیبانی مشترکی شامل شرکت‌های نفت و گاز اروندان، ملی مناطق نفتخیز جنوب، ملی حفاری ایران، بهداشت و درمان صنعت نفت در کنار پالایشگاه نفت آبادان اقدام کرد که ظرفیت‌های این مجموعه هماهنگ، بازوی کارآمد مدیران عملیات آواربرداری و امدادرسانی شد.

وی افزود: پیرو تاکیدات مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، این قرارگاه پشتیبانی با تقسیم مسئولیت بین خود یگانی بزرگ از ده ها فروند انواع ماشین آلات سنگین همچون جرثقیل‌های بزرگ، کشنده، لودر، کرین، بیل مکانیکی، تانکر، کمپرسی، تریلی و انواع تجهیزات صنعتی مانند ژنراتور، پمپ، لیفتراک، دستگاه ماشین امدادی پله‌دار مخصوص اطفای حریق، ماشین‌های یخچال‌دار، آمبولانس و… را در کنار تیم‌های متخصص HSE و آتشنشانی با تجهیزات کامل امدادرسانی به منطقه گسیل کرده و در کنار آن با انواع خدمات پشتیبانی همه ظرفیت‌های ممکن را در صحنه بسیج کرده است.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه