هوش مصنوعی چگونه در آینده روی شغل و زندگی‌مان تاثیر می‌گذارد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند درصورتی‌که هوش مصنوعی پیشرفت کند، جایگزین انسان می‌شود و آن‌ها کار خود را از دست می‌دهند، اما این فناوری نه‌تنها ما را بیکار نمی‌کند، بلکه می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار زیادی هم ایجاد کند و در کل کار و زندگی را برای ما بسیار راحت‌تر کند.

هر فرد که کمی به دنیای فناوری علاقه‌مند باشد، اطلاعات درست یا غلط مختصری در مورد واژه هوش مصنوعی دارد یا حداقل می‌داند مفهوم این عبارت چیست. هوش مصنوعی در سال‌های گذشته توجهات زیادی را به خود جلب کرده و حتی مشاغل مرتبط با این حوزه به‌طور فزاینده‌ای به یکی از پرتقاضاترین مشاغل برای افراد متخصص جویای کار تبدیل شده است.

بدون تردید واژه «هوش مصنوعی» برای مردم عادی تداعی‌کننده فانتزی‌های جذاب فیلم‌های علمی و تخیلی است یا ممکن است با شنیدن آن ناخودآگاه ترس از ربات‌هایی که در آینده کنترل جهان را به دست خواهند گرفت، ذهنشان را درگیر ‌کند.

تصورات ترسیم‌شده درمورد هوش-مصنوعی در رسانه‌ها باعث شده نگرش‌های متفاوتی در مورد این فناوری انقلابی شکل بگیرد و با وجود این که هنوز هیچ پیش‌بینی دقیقی در مورد آینده مطرح نشده، دیدگاه‌های کاملا متفاوتی در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه می‌تواند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، به وجود آمده‌اند.

 

در حال حاضر هوش کار و زندگی ما را کاملا تحت تاثیر خود قرار داده و در حوزه‌های مختلف شاهد آثار استفاده از آن هستیم؛ از طرح‌های پژوهشی گرفته تا پلتفرم‌های دوست‌یابی آنلاین و روش‌های نوین خرید. در ضمن چشم‌انداز استفاده از هوش مصنوعی در آینده این حوزه‌ها نیز کاملا روشن است. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که استفاده از آن در بسیاری از شاخه‌های تجارت و کسب‌وکار در طول چهار سال گذشته بیش از ۲۷۰ درصد رشد کرده است.

اما مصنوعی چه آینده‌ای را برای حوزه کسب‌وکار رقم خواهد زد؟ با پیشرفت فناوری‌ها و کامپیوترها این سوال به سوالی بسیار مهم تبدیل شده. پیشرفت هوش هم مانند پیشرفت و توسعه سایر فناوری‌ها در طول تاریخ، همیشه این ترس را به وجود آورده که در آینده مشاغل انسانی منسوخ خواهند شد. مطمئنا اگرهم در آینده چنین اتفاقی رخ دهد، به این شکل گسترده نخواهد بود؛ اما واقعا هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی درستی در رابطه با این موضوع مطرح کند.

دیجیاتو

نوشته‌های مشابه