افزایش تعرفه برق

کدام صنایع مشمول افزایش تعرفه برق هستند؟ برق رایگان برای۷میلیون مشترک

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تعرفه برق واحدهای صنعتی پرمصرف اصلاح می‌شود؛ البته از تولید برق در محل این واحدها استقبال می کنیم.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به اینکه در قالب مصوبه هیأت دولت برای اصلاح تعرفه برق بخش خانگی، تعرفه برق واحدهای صنعتی بزرگ نیز اصلاح می‌شود، گفت: در خصوص مشترکین خانگی باید گفت این مشترکین شامل ۳ گروه هستند؛ مشترکینی که تخفیف ۱۰۰ درصدی دریافت می‌کنند که تعداد این مشترکین حدود ۷ میلیون است و امیدواریم به این میزان اضافه شود. مشترکین خانگی پرمصرف که البته تعداد آنها زیاد نیست، اما مصرف آنها بالا است و با اقدامات ساده‌ای می‌توانند مصرف خود را کاهش دهند که به این ترتیب صورت حساب‌های آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی افزود: انتظار داریم میزان مصرف برق و صورت حساب بخش خانگی کاهشی باشد. در مورد اصلاح تعرفه برق صنایع نیز طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل می‌کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: از اینکه مصرف کنندگان صنعتی بزرگ برق، نیاز خود به برق را در محل، تولید کنند استقبال می‌کنیم و حتی آمادگی داریم مازاد تولید آن‌ها را خریداری کنیم.

۱۰ اسفند ماه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را تصویب کرد؛ با این مصوبه تعرفه برق واحدهای صنعتی مذکور از هر کیلووات ۸۰ تومان به ۳۰۰ تومان افزایش می‌یابد. به گفته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه این امر باعث می‌شود برق برای این مجموعه‌ها ۸,۰۰۰ میلیارد تومان گران شود.

قرار است منابع حاصل از افزایش تعرفه برق صنایع، به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود. مشترکین با مصرف کمتر از ۲ مگاوات شامل این مصوبه نمی‌شوند.

مهر

نوشته‌های مشابه