۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب شهری آبادان نیاز است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود شبکه فاضلاب شهری نیاز داریم.به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی محفوظی ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان بازرسی کل کشور با موضوع مشکلات آب و فاضلاب، اظهار کرد: مشکلات فاضلاب ما از بندر امام و اهواز هم بیشتر است ولی به خاطر تجربه سال گذشته، امسال از تابستان کل فاضلاب آبادان را لایروبی و شست‌وشو دادیم و با آمادگی خود باعث کاهش خسارت‌ها شدیم.

وی افزود: در آبادان و خرمشهر نیاز به یک عزم ملی داریم؛ نیاز به یک نگاه ملی داریم چون نه آبادان آبادانی دارد و نه خرمشهر خرمی ولی تا کی باید زخم‌های جنگ را بر تن این دو شهر نماد مقاومت و ایستادگی ببینیم؟

محفوظی با بیان اینکه استانی که دین خود را به کشور ادا کرده است و دروازه ورود تشیع هست نباید شهرهایش چنین وضعیتی داشته باشند، اظهار کرد: ۷۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب داریم که ۲۰۰ کیلومتر نیازمند اصلاح اساسی و ۴۰۰ کیلومتر ناقصی دارد، بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود این شبکه اعتبار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: نفت، خور، پتروشیمی و رودخانه از جمله ظرفیت‌های آبادان و خرمشهر هستند ولی گمرکات ما کماکان تعطیل هستند که اگر رونق پیدا کنند به راحتی ۱۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم از سر گرفته می‌شود.

محفوظی افزود: حتی زباله‌ها از سطح شهر آبادان جمع آوری نشده است چرا که حق آلایندگی پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری حتی از عهده پرداخت حقوق هم برنمی آید، گفت: پالایشگاه ماهانه ۱۰ میلیارد تومان به منطقه آزاد می‌دهد و معلوم نیست چه می‌شود؟

مهر

نوشته‌های مشابه