آماده‌باش برای سیل در استان‌های سردسیر - مهرشید نیرو- میکروتوربین

آماده‌باش برای سیل در استان‌های سردسیر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین آب و برق مناطق زلزله زده وجود نداد و در تمام استان‌های سردسیر اعلام آماده باش برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی داده شده است.

سید اعتضاد مقیمی با بیان اینکه در خوی همان روز اول وقوع زلزله در حوزه برق فشار ضعیف دچار مشکل  شدیم که در همان روز اول با فراخوان نیروهایی که انجام دادیم، این مساله در سریع ترین زمان برطرف شد، اظهار کرد: بنابر تکلیفی که استانداری آذربایجان غربی تعیین کرده بود تامین برق چادرها نیز جزو وظایف وزارت نیرو تعریف شد که در این بخش نیز سریعا نسبت به تامین برق چادرها اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز آماده هستیم تا هرجایی که اعلام شد تامین برق در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، گفت: در حوزه آب نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و افراد به راحتی به آب دسترسی دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وپدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه علاوه بر این، باتوجه به هشدارهایی که سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب داده بود، هشدارها به استان ها اعلام شده بود و متناسب با آن آمادگی وجود داشت تا به محض ایجاد مشکل همکاران به منطقه اعزام شوند، افزود: در برخی مکان ها با بارش باران و برخی دیگر بارش برف مواجه بودیم، به طور مثال روز گذشته با قطعی هایی در حوزه فشار متوسط لرستان و الیگودرز و برخی نقاط دیگر  مواجه بویم که آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود داشت و در زمانی کوتاه مشکل برطرف شد.

مقیمی با بیان اینکه همکاران در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: به دلیل اینکه شبکه های هوایی برق در مجاورت شرایط دشوار جوی و آب و هوایی قرار دارند، ممکن است به دلیل بارش برف و یا باران قطعی صورت بگیرد که در این شرایط عملیات برق‌رسانی انجام و به طور کلی حوادث گذرا در زمانی کوتاه برطرف می شود.

وی با بیان اینکه اگر در نقطه‌ای مشکلی ایجاد شود، اکیپ های عملیاتی اعزام می شوند اما به طور معمول در صورتی که مشکل و محدودیت راه نداشته باشیم زیر یک ساعت مشکل برطرف می شود و در غیر این صورت از مسیر های دیگر شبکه را برقدار می کنیم، گفت: تا کنون در حوزه آب در هیچ نقطه ای مشکل نداشته ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وپدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به احتمال وقوع سیل در برخی از استان های کشور، گفت: تدابیری که برای استان های خارج از تهران دیده شده برای تهران نیز لحاظ کردیم، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌هایی که از روز شنبه و یکشنبه وجود داشت اعلام آماده باش شد، تا کنون مشکل جدی نداشتیم و مشکلاتی که به صورت گذرا نیز اتفاق افتاد سریعا برطرف شده است، ضمن اینکه همه همکاران در آماده باش قرار دارند.

به گفته مقیمی، اکنون در استان های تهران، البرز، لرستان، کردستان، و همدان و همه استان هایی که اعلام شده که تغییر دما خواهند داشت، همگی در آماده باش قرار دارند، در جنوب کشور نیز به دلیل بارش هایی که اتفاق افتاد اعلام آماده‌باش کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط تا روز جمعه ادامه دارد، گفت: در نقاط مختلف این مساله متفاوت است احتمال دارد در یک نقطه از فردا شروع شود و یک نقطه فردا به پایان برسد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه