پساب

اختصاص ۴۴ میلیون مترمکعب پساب به فضای سبز شهر تهران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، از اختصاص ۴۴ میلیون مترمکعب پساب به فضای سبز شهرداری تهران خبر داد.

به نقل از وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی، در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران با موضوع تأمین آب پایدار فضای سبز شهر تهران از محل پساب و دیگر منابع آبی تا پایان سال ۹۹، گفت: در این راستا کارگروه سه جانبه‌ای بین شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران تشکیل یافته و تاکنون نیز چهار جلسه مشترک در این خصوص برگزار شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی در خصوص اختصاص پساب تولید شده سال ۹۹ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به فضای سبز شهرداری تهران با میزان تقریبی ۴۴.۱ میلیون مترمکعب انجام گرفته است که در فاز اول منطقه دو شهری به دلیل وجود چاه‌های غیرمجاز شهرداری و منطقه ۵ شهری به دلیل اضطرار شهرداری تهران به عنوان مناطق تحت پوشش استفاده از پساب و مدیریت منابع آبی انتخاب شده‌اند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: پیگیری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص پیشنهاد قیمت تمام شده یک مترمکعب پساب قابل واگذاری به فضای سبز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام و جهت تصویب به شورای شهر ارسال شده است.

تقی‌زاده خامسی اظهار کرد: جلسه ویژه‌ای در خصوص آب‌های سطحی موضوع بند دو تفاهم‌نامه که در آن مقرر شده تا سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تا پایان سال ۹۹ نسبت به ارسال گزارش و اطلاعات مرتبط با مشخصات نقاط برداشت، نحوه برداشت و میزان منابع آب به همراه سطوح آبیاری به تفکیک مناطق در وضع موجود از مجاری آب‌های سطحی اقدام کند، با شهرداری تهران برگزار شده است.

وی در پایان با اشاره به تدقیق آمار چاه‌های مجاز و غیرمجاز مناطق دو و پنج شهری تهران، گفت: در راستای عملیاتی ساختن طرح تأمین آب پایدار فضای سبز تهران از محل پساب و سایر منابع آبی، به‌منظور کاهش بهره‌برداری از منابع آبی زیرزمینی با اطلاعات تدقیق شده چاه‌های مجاز و غیرمجازی که توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران بازدید شده، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه