الزام برج های پایتخت با تامین ۱۰ درصد برق مورد نیاز از طریق سولار

هوشنگ فلاحتیان در خصوص انرژی مصرفی برج‌های تازه ساخت تهران گفت: پیشنهاد می‌کنیم که شهرداری تهران برج‌های جدید ساخته شده پایتخت را ملزم کرده تا حداقل ۱۰ درصد از انرژی مورد مصرف خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: معمولا با احداث برجی که ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است اگر بخواهیم نیروگاهی را بر روی آن قرار دهیم، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که این میزان هزینه، مبلغ خاصی نیست و به صرفه است که سرمایه گذاران این کار را انجام دهند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم که شهرداری با نصب سلول‌های فتوولتائیک بر بام این برج‌ها انرژی برق را تامین کند، اذعان کرد: این اقدام یک حرکت زیست محیطی است و مردم را تشویق می‌کند که بر بام منازل خود انرژی خورشیدی نصب کنند.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه وزارت نیرو آماده تعامل و همکاری کامل با شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: استقبال می‌کنیم که در آینده نزدیک جلسه‌ای را در ارتباط با کاربرد انرژی‌های خورشیدی در کلانشهر تهران با شهردار و معاونانش داشته باشیم تا در جهت توسعه کاربرد نیروگاه‌های خورشیدی در تهران اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع: زیست آنلاین

نوشته‌های مشابه