بازگشت آمریکا به جایگاه بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان - مهرشید نیرو

بازگشت آمریکا به جایگاه بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به آمار گروه «سدی گاز» (Cedigaz) اعلام کرد: آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۳، بیش از هر کشور دیگری، گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) صادر کرده است.

واحد آمار وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که افزایش صادرات ال‌ان‌جی آمریکا، تا حد زیادی، نتیجه بازگشت پایانه ال‌ان‌جی شرکت فریپورت به فعالیت با قوی ماندن تقاضای جهانی برای این سوخت، به خصوص در اروپا بوده است.

کارخانه ال‌ان‌جی فریپورت اواخر مارس به ظرفیت کامل فعالیت بازگشت و پس از یک اختلال هشت ماهه که در نتیجه آتش سوزی در ژوئن سال ۲۰۲۲ روی داد و در فوریه به پایان رسید، تولیدش را افزایش داد.

صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در شش ماه نخست سال میلادی جاری، به ۱۱.۶ میلیارد فوت مکعب در روز رسید که بر مبنای سال به سال، چهار درصد افزایش داشت.

استرالیا، با صادرات ۱۰.۶ میلیارد فوت مکعب در روز، در رتبه دوم و قطر، با صادرات ۱۰.۴ میلیارد فوت مکعب در روز، در رتبه سوم قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، اروپا و انگلیس مقصد اصلی صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در شش ماه نخست سال ۲۰۲۳ بودند و ۶۷ درصد معادل ۷.۷ میلیارد فوت مکعب در روز از صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به این دو مقصد ارسال شد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه