۱۷۰۰مگاواتی تأمین برق ایستگاه‌های شارژ

تأمین برق ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی افزود: در این خصوص ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که در صورت جانمایی و تعبیه ایستگاههای مورد نظر، قطعاً وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین برق آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ۵۴٧ تومان محاسبه می‌شود، افزود: جلساتی را با وزارت صمت و همکاران در این حوزه داشتیم تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تأمین کنیم که ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که قطعاً وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین شارژ خواهد داشت.

رجبی مشهدی با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان گفت: در کشور عزیزمان برنامه‌ریزی توسعه این خودروها که حدود ٨٠ هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می‌گیرد برای میان مدت انجام شده که از این تعداد نیز در کوتاه مدت درخواست‌هایی برای ایجاد ایستگاه شارژ ١٠ هزار خودرو ارائه شده که نیاز به ۸ مگاوات برق دارد که قابل تأمین است. وی افزود وزارت صمت برای میان مدت لازم است محل ایستگاههای شارژ را ارائه کند و در برآورد انجام شده با افزایش تعداد خودروها این میزان تا ۴٠ مگاوات نیز قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد که تقویت زیرساخت‌های تأمین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که با نهایی شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.
به گفته رجبی مشهدی، در این طرح ملاحظات تأمین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده تا ایستگاههای شارژ خودروهای برق معمولاً در ساعت‌هایی غیر اوج بار شارژ نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال تأمین زیرساخت‌های مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان ساخت: برنامه‌هایی برای توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در سال ١۴٠٣ از توان تولید برق این نیروگاه‌ها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.
مدیر عامل توانیر در خاتمه تصریح کرد: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید می‌کنیم و سپس خودروی برقی استفاده می‌کنیم، آلودگی هوا را مهار کرده و مزیت استفاده از خودروهای برق دو چندان خواهد شد.

نوشته‌های مشابه