تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا ؛ قیمت جهانی نفت سقوط کرد

قیمت جهانی نفت خام در پایان معاملات هفتگی، بامداد شنبه به وقت تهران در حالی سقوط کرد که گسترش کرونای دلتا نگرانی‌های جدیدی در مورد چشم‌انداز تقاضای نفت به وجود آورده است.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهان، بامداد شنبه به وقت تهران، در حالی سقوط کرد که گسترش کرونای دلتا نگرانی‌های جدیدی در مورد چشم‌انداز تقاضای نفت به وجود آورده است.

وضع محدودیت ترافیکی و قرنطینه‌ای جدید در چین، اندونزی و سایر کشورهای آسیایی برای مقابله با گسترش شیوع کرونای دلتا، این نگرانی را به وجود آورده است که تقاضای سوخت دوباره با افت شدیدی روبرو شود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت خام، ۰.۳ درصد افت کرد و به ۷۱.۱۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم با افتی ۰.۲ درصدی به ۶۸.۹۷ دلار رسید.

افت قیمت نفت خام حتی پس از بسته شدن بازارهای رسمی در ساعات غیررسمی ادامه یافت؛ نفت برنت سقوط خود را به ۱.۴ درصد رساند و ۷۰.۵۹ دلاری شد، در حالی که نفت آمریکا سقوط خود را به ۱.۵۳ درصد رساند و در ۶۸.۰۳ دلار معامله شد.

تحلیل‌گر ارشد شرکت اوآندا، جفری هالی، گفت: کاهش ناگهانی چشم‌انداز تقاضای نفت توسط آژانس بین‌المللی انرژی اضطراب زیادی در بازارها به وجود آورده و سرمایه‌گذاری را با واقعیت‌های مربوط به تأثیرات کرونای دلتا روبرو کرده است.

مهر

نوشته‌های مشابه