تولید نیروگاه های برق آبی تهران چقدر است؟ - مهرشید نیرو • مجری انواع میکروتوربی

تولید نیروگاه های برق آبی تهران چقدر است؟

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: میزان تولید نیروگاه های برق آبی در تهران نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است و اگر شرایط خشکسالی ادامه داشته باشد مجبور به کاهش تولید برق از نیروگاههای تحت پوشش هستیم.

محمد شهریاری با اشاره به آخرین آمار وضعیت نیروگاه های برق آبی در تهران، اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای تهران دارای ۱۱ واحد نیروگا برقآبی است که چهار واحد آن در سامانه غرب و در سدهای امیرکبیر و طالقان و هفت واحد آن در سامانه شرق قرار دارند که شامل نیروگاههای لتیان ،کلان و لوارک می شود.

وی افزود: در مجموع ظرفیت منصوبه ۳۱۵ مگاوات نیروگاه برق آبی در تهران وجود دارد که سهم آن در مقایسه با نیروگاه های برق آبی کشور اندک هستند به طوری که تنها حدود ۲.۵ درصد نیروگاه های برق آبی کشور به نیروگاههای تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران با متوسط تولید سالانه ۵۳۰ هزار مگاوات ساعت اختصاص دارد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی معمولا خروجی نیروگاه های برق آبی متغیر است، گفت: امسال به دلیل خشکسالی حاکم در استان با کاهش تولید برق آبی ها مواجه بودیم که با توجه به کاهش ۴۰ درصدی ورودی آب به سدهای تهران به همین نسبت با کاهش در تولید نیروگاه های برق آبی مواجه شدیم.

به گفته شهریاری از ابتدای سال جاری تا ۳۱ مرداد ماه ۲۴۲ هزار مگاوات ساعت تولید برق از تهران صورت گرفته است در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته این میزان تولید نزدیک به ۳۸۷ هزار مگاوات ساعت بود.

وی با بیان اینکه امسال میزان تولید برق آبی ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: این وضعیت باتوجه به شرایط آبی با یک روند کاهشی مواجه بوده است. پیش بینی سازمان هواشناسی این است که در مهر و آبان ماه بارش زیر نرمال داشته باشیم و در آذر ماه شرایط کمی بهتر و احتمالا نرمال خواهدشد، اگر این روند خشکسالی ادامه پیدا کند وضعیت در نیز متناسب با منابع آبی و کاهش تامین مصارف و نیاز آبی در پایین دست سدها،کاهش میزان تولید انرژی برقآبی از نیروگاههای تحت پوشش نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود.

ایسنا

نوشته‌های مشابه